expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 28 stycznia 2015

Koktajl anansowy z tapioką

Lekki, orzeźwiający koktajl na bazie mleczka kokosowego z ananasem i tapioką. 
Tapioka przyjemnie zagęszcza koktajl, nie wpływając na jego smak. Przepis z książki Kingi Paruzel - Nie... zwykła kuchnia. Zapraszam! :)

Składniki na 2 porcje:
  • 1/2 świeżego, obranego ananasa
  • 2 łyżki tapioki
  • 300 ml mleka kokosowego (u mnie pół na pół z mlekiem krowim)
  • 100 g malin 

Tapiokę ugotować na małym ogniu w 3/4 szklanki wody (wcześniej ją namoczyłam 30 minut). 
Gotować na małym ogniu cały czas mieszając, aż ziarenka zrobią się przeźroczyste. Odcedzić na sicie, ostudzić. 
Ananasa zmiksować z mlekiem kokosowym/krowim. Całość wymieszać z tapioką. Rozlać do szklanek udekorować malinami i kawałkami ananasa.
Smacznego :) 

27 komentarzy:

  1. Kusi mnie tapioka, jeszcze nigdy nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie robiłam jeszcze takiego koktajlu z tapioką. Gdzue można ją kupić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kupiłam u siebie w sklepie ze zdrową żywnością :)

      Usuń
  3. Zawsze bardzo intrygowała mnie tapioka, ale jakoś do tej pory nigdy jej nie próbowałam robić. Teraz mam pyszny powód żeby spróbować samodzielnie coś z niej przyrządzić. Ten koktajl jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na inne śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oo takie śniadania to ja lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy koktajl, nie miałam jeszcze okazji współpracować z tapioką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tapioki jeszcze nie próbowałam, ale muszę przyznać, że wygląda przeapetycznie; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym się wprosiła na taki koktajl :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. tapioki jeszcze nie próbowałam, ale koktajl wygląda tak zachęcająco, że chyba poszukam jej :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tapiokę kiedyś jadłyśmy bardzo często ale nam się znudziła. Teraz chyba warto do niej wrócić i znów poczuć te śliskie kuleczki :D Z ananasem jeszcze nie próbowałyśmy.

    OdpowiedzUsuń
  11. kokos i ananas pyszne i zawsze sprawdzone połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kokos, ananas i malinki - pyszne trio:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Genialny. Chyba nadszedł czas wniknąć w tematy tapiokowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa jestem bardzo jego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU