expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 22 listopada 2013

Pizza na pomidorowym spodzie

Domowa pizza na pomidorowym spodzie. Przepis na spód już stary i sprawdzony, ale ostatnio często modyfikuję go, zamieniając zapisaną w składnikach wodę na sok pomidorowy. Ciasto zdecydowanie zyskuje, jest pulchne, mięciutkie, doskonale komponuje się z dodatkami. 
Można upiec jedną dużą pizzę o grubszym spodzie, taką lubią moje dzieci, lub dwie okrągłe, na cienkim, którą lubię ja :) Zapraszam!

Składniki na ciasto:
  • 450 g mąki pszennej
  • 200 ml soku pomidorowego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • łyżeczka suszonej bazylii lub oregano
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka suchych drożdży
Dodatki:
  • 50 g salami
  • 2 duże mozzarelle
  • 2-3 ząbki czosnku - opcjonalnie
  • sól, pieprz, oliwa
  • świeże listki bazylii
Składniki na ciasto połączyć, zagnieść gładkie ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Na ok. 1 godzinę, do podwojenia objętości.
Wyrośnięte ciasto wyłożyć na  oprószoną mąką stolnice, lekko wyrobić, podzielić na dwie części. Każdą z nich rozwałkować dość cienko zostawiając grubsze brzegi. Placki wysmarować delikatnie oliwą, obsypać drobno posiekanym czosnkiem. Wyłożyć pokrojoną w plastry mozzarellę i salami. 
Piekarnik nagrzać wraz z blachą do temperatury 220-230 stopni. Pizzę wyłożyć na gorącą blachę i piec 15-20 minut, w zależności od jej grubości, do zrumienienia brzegów. 
Podawać gorącą, obficie obsypaną listkami bazylii. Można oprószyć solą morską i grubo mielonym pieprzem.
Smacznego :)
 

33 komentarze:

  1. Oo, i to jest świetny pomysł na dzisiejszy obiad:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie :)
    Zapraszam serdecznie na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam pizze na obiad w środę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł na ciasto pizzowe! Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi smaka narobiłaś :P Świetny przepis na ciasto.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda pięknie :) I takie cienkie ciasto, a dodatek pomidorów: mega

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubie pizze ale właśnie domową, a Twoja wygląda pięknie- nic tylko siąść i zajadać.Pycha!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Co za pyszności, taka domowa najlepsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszna pizza. Fajny spód i w ogóle cała wygląda bardzo smacznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno jest pyszna, ale kolor ma rewelacyjny!

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje sobotnie obiady to domowa pizza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Taka pizzę lubię najbardziej : cienkie ciasto i niezbyt dużo składników - tak by smaki idealnie sie komponowały ze sobą i były wyraźnie zaakcentowane.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny pomysł na pewno przetestuje :D

    OdpowiedzUsuń
  14. O Rany ta pizza jest obłędna!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooo pizza o pomidorowym spodzie. Chyba jeszcze się nie spotkałam. U Ciebie kochana jak zwykle pomysłowo i kolorowo :) Muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  16. Wiesz Łucjo też dodaję sok pomidowrowy do ciasta zamiast wody:-), jak zobaczyłam zdjęcie to od razu wiedziałam że używasz soku:-), bo ciasto wygląda identycznie jak moje:-). Wspaniale wygląda pizza i domowa nie ma sobie rónej:-). Pozdrawiam niedzielnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. uwielbiam pizzę - szczególnie domową

    OdpowiedzUsuń
  18. Intryguje mnie ten pomidorowy spód... Ale całość wygląda przeapetycznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. Domowa pizza - pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie ma jak domowa pizza, a dobry przepis na ciasto to skarb. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU