expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 31 lipca 2015

Gofry gryczane, z piekarnika

Miałam niedawno okazję przetestować silikonową formę do gofrów. Wbrew moim obawom, pieczone gofry nie smakują gorzej od tych zrobionych w gofrownicy. 
Wyszły chrupiące i rumiane, bez problemu wyciągnęłam je z foremek.  
Zapraszam na gryczaną wersję gofrów z piekarnika. U mnie podane z karmelizowanym rabarbarem i truskawką :)


Składniki na gofry:
8 gofrów

  • 1 szklanka przesianej mąki gryczanej
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 2 jajka
  • szczypta soli


Białka oddzielić od żółtek. Ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Pozostałe składniki zmiksować na jednolitą masę, w którą delikatnie wmieszać ubite białka.
Gotowe ciasto wylać do formy silikonowej. Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200oC, ok. 15-20 minut. Po tym czasie formę wyjąć z piekarnika, odstawić na 5 minut, następnie wyciągnąć gofry.

Składniki na karmelizowany rabarbar:

  • 2 gałązki rabarbaru
  • 10  truskawek
  • 150 ml cukru
  • 2 łyżki masła

Masło roztopić w rondelku, wsypać cukier i podgrzewać na małym ogniu aż całkowicie się rozpuści. Dodać pokrojony w plasterki rabarbar i karmelizować go kilka minut, by zmiękł. Następnie dołożyć truskawki. Składniki połączyć i wyłożyć na upieczonych gofrach.

Smacznego :) 

16 komentarzy:

  1. Cudowne ,pachnące wakacjami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam gofrów z piekarnika, ciekawa jestem różnicy w smaku :)
    A takie gryczane gofry wyjdą też w zwykłej gofrownicy?

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja gofrownica się jakiś czas temu popsuła i tak się właśnie zastanawiałam nad tymi silikonowymi. Chyba je jednak kupię bo gofry wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. a szukałam włąśnie jakiegoś bezlglutenowego pomysłu na gofry :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gofrów w piekarniku jeszcze nie piekłam. Świetny pomysł i bardzo apetycznie wyglądające gofry :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie :) Sama jestem bardzo ciekawa ich smaku, bo jeszcze nie robiłam nigdy gofrów w piekarniku

    OdpowiedzUsuń
  7. ja pozostanę przy wersji z maszynki, bo działa dobrze, ale za to chętnie wypróbuję to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gryczane i z piekarnika - podwójne zaskoczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo pomysłowe :) chętnie bym spróbowała takiego gofra :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyszły idealne! I z takim rabarbarem muszą smakować obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Podrzuciłaś mi świetny pomysł! Właśnie wróciłem znad morza, gdzie tradycyjnie musiałem pożreć choć jednego gofra. Nagryzając go myślałem, że wielka szkoda, że nie posiadam do nich maszynki, by móc robić je w domu. Nagle się okazuje, że pyszne gofry można zrobić w piekarniku. Super! Idę na poszukiwanie foremek :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Gryczanych gofrów nie jadłam, wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU