expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 7 sierpnia 2013

Dżem z czarnej porzeczki

Czarną porzeczkę albo się lubi, albo nie :) my lubimy, choć może dżem z porzeczki nie jest naszym ulubionym, to ma swoje miejsce w naszych sercach. Doskonale sprawdza się do tortów i ciast kremowych przełamując ich naturalną słodycz :)


Składniki:
  • 8 szklanek czarnej porzeczki
  • 2 szklanki cukru
Porzeczkę umyć, oczyścić z ogonków. Zasypać cukrem, delikatnie wymieszać i podgrzewać na wolnym ogniu, aż owoce się rozpadną. Zestawić z ognia wystudzić. Następnie ponownie podgrzewać i gotować na wolnym ogniu ok 15 minut, wystudzić. Ponownie podgrzać i gotować kolejne 15 minut. Gorący dżem przełożyć do wyparzonych słoików. Ustawić do góry dnem do całkowitego przestudzenia.
Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Taki dżem to u mnie mus, bo często robię z nim ciasto bananowe. Pozdrawiam upalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moj ulubiony jeszcze z dobrych czasów, teraz to tylko mogę popatrzeć. A to takie dobre :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale mi smaka zrobiłaś na taki dżemik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swiezych czarnych porzeczek nie lubie, ale dzem bardzo mi smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie tez świetnie sprawdza się do przekładania tortów.... Uwielbiam jego zapach!

    OdpowiedzUsuń
  6. Obowiązkowa konfitura w mojej spiżarni :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Łucjo dziękuję :-) właśnie potrzebowałam jakiegoś prostego przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. z krzaczka nie, ale ze słoiczka jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma to jak domowe przetwory :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmmmmniam :) polecam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU