expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 23 lutego 2017

Rozetki - ciastka mojego dzieciństwa


Ciasteczka smażone na oleju przy pomocy specjalnych foremek. Takie ciasteczka pamiętam z dzieciństwa. Uwielbialiśmy je smażyć i chrupać. 
Będąc teraz u mamy przypomniałyśmy sobie o przepisie i szybciutko odnalazłyśmy foremki. Nasmażyłyśmy całą masę słodkości. Pysznie się zrobiło :)
Ciasteczka są kruche i bardzo chrupiące. Ciasto przygotowuje się w kilka chwil, niestety później trzeba troszkę postać nad kuchenką i wysmażyć to wszystko. Uwierzcie mi, warto :)

Składniki:
  • 170 g mąki pszennej
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 200 ml mleka
  • 2 jajka
  • łyżka cukru pudru
  • szczypta soli
  • 2 łyżki spirytusu


Wszystkie składniki na ciasto połączyć. Masę odstawić na 15 minut. W tym czasie rozgrzać tłuszcz i umieścić foremki w oleju by się nagrzały. 
Rozgrzaną foremkę osączamy z nadmiaru tłuszczu i maczamy w cieście. Nie zanurzamy całej, a jedynie spód. Jeśli ciasto otoczy całą foremkę, nie zdejmiemy z niej ciastka. Zanurzając formę w masie usłyszymy charakterystyczne syczenie, poczekajmy aż przestanie - w tym czasie ciasto przyklei się do foremki. Energicznie zanurzamy przyrząd w gorącym tłuszczu. Rozetka po chwili odejdzie od formy, jeśli nie - można pomóc sobie patyczkiem, lub widelcem. 
Smażymy na złoty kolor. 
Podajemy oprószone cukrem pudrem, 
Smacznego :)













12 komentarzy:

  1. Wspaniały i smaczny powrót do dzieciństwa-apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! To tez moje ulubione ciastka! Co prawda nie z dziecinstwa ale kiedys czesto je robilismy. Foremki mam caly czas, leza zapomniane w szafce. Dobrze, ze mi o nich przypomnialas. Musze je znow zrobic :)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mama moja też takie robiła w karnawale:)

    OdpowiedzUsuń
  4. są po prostu urocze co tu dużo mówić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajne są te rozetki. Kiedyś takie wysmażałam. Pyszne, chrupiące... :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Są prześliczne!
    Nigdy nie jadłam takich, chyba muszę dopisać foremki do mojej listy życzeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak dzieciństwa. Uwielbiałam je chrupać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda wspaniale! Istne arcydzieło :-) Palce lizać. Pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU