expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 31 stycznia 2013

Tort marchewkowy

Bardzo smaczny tort marchewkowy. Jest naprawdę wspaniały, idealnie wilgotny, mocno orzechowy, z delikatną nutą pomarańczy. Krem z serka, którym przełożony jest tort, doskonale dopełnia jego smak.
Tort upiekłam w tortownicy o średnicy 24, kremem przełożyłam tylko raz.
Oczywiście można go upiec w formie ciasta, w foremce 26x32 i kremem (wystarczy pół porcji) posmarować jego wierzch.

Składniki na ciasto:
  • 450 g marchewki
  • 315 g mąki
  • 200 g cukru 
  • 330 ml oleju
  • 3 duże jajka
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka imbiru
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 200 g posiekanych orzechów 
  • skórka otarta z jednej pomarańczy

Marchewkę zetrzeć na drobnych oczkach, wymieszać ze skórką W jednej misce utrzeć razem olej, jajka i cukier.  Następnie dodać ekstrakt waniliowy i jeszcze chwilę ucierać. W drugiej misce wymieszać mąkę, cynamon, imbir, sól, proszek do pieczenia i sodę. Dwie łyżki suchej mieszanki wymieszać ze startą marchewką. Z suchymi składnikami wymieszać orzechy. Przesypać suche składniki do mokrych i wymieszać łyżką tylko do połączenia składników. Dodać marchewkę i wszystko wymieszać. Gotowe ciasto wylać do wyścielonej papierem do pieczenia tortownicy. Piec ok 1 godziny w 180 stopniach. (jeśli pieczemy w prostokątnej foremce 26x32, piec ok. 40 minut). Ciasto wystudzić na kratce.

Składniki na krem:
  • 350 g twarogu mielonego
  • 1 serek Philadelphia (ok 120 g)
  • 70 g masła (w temperaturze pokojowej)
  • 70 g cukru pudru
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
Twaróg, serek i ekstrakt waniliowy utrzeć mikserem z masłem, stopniowo dodawać cukier puder i miksować aż cukier się rozpuści.

Ostudzone ciasto przekroić na pół. Pierwszy blat posmarować kremem i ułożyć na nim drugi blat ciasta. Gotowy tort dowolnie udekorować. Ja zrobiłam dekorację z masy cukrowej. 
Można zostawić trochę kremu i posmarować nim górę tortu, następnie udekorować go orzechami.
Smacznego :)



Źródło: przepis z moimi modyfikacjami pochodzi z bloga Modern Taste

5 komentarzy:

  1. Ale fajniusie ciacho! Jak moja Latorośl zobaczy,to zaraz sobie zażyczy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ale piękny tygrysek, dla mnie bomba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. tygrysek wygląda jak w bajce, super praca ! ciekawy pomysł na ciacho marchewkowe
    pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój tort przybrał formę walentynkową :) Wyszedł naprawdę smaczny, nie jest słodki, a to duży atut tortu.
    Niestety nie znalazłam w sklepie serka Philadelphia, ale zastąpiłam go mascarpone i dodałam trochę mniej cukru. Wyszedł doskonały i nietypowy :)
    Dziękuję za wspaniały przepis i pozdrawiam :*
    T.C.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU