expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 24 października 2013

Kiszone zielone pomidory

Kiszone zielone pomidory. Takie, jak przyrządza je moja mama. Są doskonałym dodatkiem do mięs, na samo, lub przygotowane w formie sałatki. Zapraszam :)

Składniki:
  • 3 kg drobnych pomidorów zielonych
  • koper
  • czosnek - obrany
  • korzeń chrzanu - obrany i pokrojony na kilkucentymetrowe kawałki
  • wrzątek
  • sól

Pomidory umyć.
W każdym słoiku ułożyć po 3 ząbki czosnku, po gałązce kopru i kawałku chrzanu, włożyć pomidory i przykryć je gałązką kopru. Zalać gorącą, osoloną wodą w proporcjach 1 łyżka soli na 1 litr wody. Słoiki zamknąć.

Smacznego :)

 
Sałatka do obiadu:

Kilka kiszonych pomidorów, 2 ząbki czosnku, mała cebulka, łyżka majonezu, sól i pieprz. Pomidory pokroić, czosnek i cebulkę drobno posiekać, składniki połączyć, dodać majonez, sól i pieprz do smaku.

18 komentarzy:

  1. Nigdy nie miałam okazji spróbować. Ale jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie wyglądają w tym weku... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł na zielone pomidory :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałabym je spróbować, bo jeszcze nie miałam okazji;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. powielam, chciałam ale nie zrobiłam ;) Powiedz jak to smakuje bo nigdy nie miałam okazji spróbować a legendy słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podobnie jak kiszone ogórki, są kwaskowe i aromat mają podobny, ponieważ przyprawy te same, jednak mimo wszystko mają smak zielonych pomidorów! warto spróbować :)

      Usuń
  6. Mam w domo trochę zielonych pomidorków, pokażę mamie przepis, bo już się zastanawiała co z nimi zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy takich nie jadłam, jestem ciekawa smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja widzę pierwszy raz... pomysłowo :) tylko zielone pomidorki by się musiało gdzieś znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  9. :) Ja wiem jakie one są pyszne, moja mama robiła:)

    OdpowiedzUsuń
  10. hmm.... zielonych pomidorków mnóstwo i co z nimi zrobić?! już wiem!! idę brać się do roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomidorki bardzo pyszne jadłem będąc na Ukrainie i Mołdawi. Podają je do wina ale tylko w domu.

    OdpowiedzUsuń
  12. A MI WYSZLY OKROPNIE GORZKIE

    OdpowiedzUsuń
  13. A po jakim czasie sa gotowe do jedzenia
    ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że po 4-5 dniach będą już ukiszone. Proces kiszenia pomidorów jest taki sam jak przy kiszeniu ogórków, czy buraków. Po kilku dniach są gotowe do spożycia.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU