expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 2 października 2013

Pierogi z kaszą gryczaną i twarogiem

Na pierogi z kaszą gryczaną miałyśmy z mamą ochotę już dawno. Słyszałyśmy o nich wiele dobrego :) Któregoś letniego dnia, gdy dostałyśmy dużo wiejskiego sera, zabrałyśmy się za lepienie. Ponieważ razem raźniej i szybciej idzie, nalepiłyśmy ich bardzo dużo, część ruskich, część z kaszą. Pierożki wyszły bardzo smaczne, ciasto mięciutkie, doskonale komponowało się z farszem. Bardzo nam posmakowały i zyskały wielbicieli wśród gości, którzy przepis spisali i teraz sami lepią :) Zapraszam!


 Składniki na ciasto:
  • 0,5 kg mąki, plus do podsypywania
  • 125 ml wrzącej wody
  • 125 ml zimnego mleka
  • 1 łyżka oleju
  • 1 jajko
  • szczypta soli 
Do miski przesiać mąkę, dodać szczyptę soli. Mleko połączyć z wodą, olejem i jajkiem. Wlać mieszankę do mąki i zagnieść gładkie sprężyste ciasto. Odstawić na bok i przykryć ściereczką.

Składniki farszu:
  • 200 g kaszy gryczanej
  • 300 g twarogu 
  • 2 cebule
  • jajko
  • łyżka suszonego majeranku
  • sól, pieprz
Dodatkowo: cebula pokrojona w kostkę i podsmażona na oleju do polania pierożków

Kaszę ugotować wg przepisu na opakowaniu. przestudzić. Cebule obrać, pokroić drobno w kosteczkę, zeszklić na odrobinie oleju, przestudzić. Kaszę wymieszać z rozdrobnionym twarogiem, dodać cebulę. Doprawić majerankiem, solą i pieprzem do smaku.  Dodać lekko roztrzepane jajko, wymieszać.

Ciasto na pierogi cienko rozwałkować na stolnicy podsypanej mąką. Wykroić krążki, na które nakładać farsz i i zlepiać pierogi. 
W dużym garnku zagotować wodę i lekko ją posolić, wlać odrobinę oleju. Pierogi wrzucać na wrzątek. Po tym jak wypłyną na powierzchnię, gotować kilka minut. Zalać kubkiem zimnej wody i wyciągnąć na durszlak do odcedzenia. Gotowe pierożki wykładać na talerze, podawać z cebulką zeszkloną na oleju.
Smacznego :)

30 komentarzy:

  1. Ja też robię identyczne;) Chłopcy bardzo je lubią;):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) u nas większe zainteresowanie budzą wśród kobiet niż mężczyzn :D

      Usuń
  2. słyszałam o tym połączeniu, podobno pyszne:) Piękne lepisz te pierogi! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcie! Pierogi z kaszą gryczana są świetne,moja Mama robi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne pierożki , mniam,mniam. Apetytu mi narobiłaś na pierogi.
    Jakie masz ładne łyżki!
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i pozdrawiam :D
      łyżki, tak jak pozostałe rzeczy na zdjęciu - mojej mamy :D

      Usuń
  5. Z takim farszem jeszcze nie próbowałam, trzeba to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. no i ja muszę wreszcie wypróbować :)

    Alex

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie jedne z moich ulubionych! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierożki to moja wielka słabość :D A twoje wyglądają Pysznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. To i ja zapisuję przepis i w najbliższym czasie zabieram się do lepienia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pyszne,polecam !

    OdpowiedzUsuń
  11. takie pierożki - jak dla mnie - jedno z najpyszniejszych menu obiadowych. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie pierogi i chętnie wprosiłabym się dziś do Ciebie na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja takie pierogi robię od dawna, ale zamiast majeranku dodaję miętę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Śliczny i taki równiutki rancik. Dopracowane w każdym detalu:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam z kasza pierogi, piękne zdjęcie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne pierożki, już dawno nie jadłam takich z kaszą i twarogiem, więc narobiłaś mi na nie ochoty :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Mój ulubiony przepis na ciasto, tylko u mnie zwykle na samej wodzie. A farsz palce lizać!!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Jadłam takie tylko raz, w czasach studenckich, przygotowane przez mamę koleżanki, były pyszne. Chyba się skuszę i zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam kaszę gryczaną w szczególności w pierogach. Ale robiciznę zlecam mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Za mną od dłuższego czasu "chodzą pierogi":) Chyba będę musiała się za nie zabrać:) Twoje wyglądają pięknie i pewnie smakuje, równie dobrze:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mimo, że kaszy gryczanej nie lubię, to takie pierogi bym spróbowała chętnie:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU