expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

sobota, 8 czerwca 2013

Konfitura rabarbarowa z pomarańczą i kardamonem

Konfitura z rabarbaru :) coś tak pysznego, że ten kto nie jadł nie jest w stanie sobie tego wyobrazić :) W zeszłym roku robiłam pierwszy raz i byliśmy nią tak zachwyceni, że stała się naszą ulubioną. Jak dla mnie rabarbar w słoiku bije na głowę przetwory z truskawek, choć to one były zawsze moimi ulubionymi :) Kto nie wierzy niech spróbuje :) Poprzednią robiłam z cynamonem, teraz dodałam pomarańcze i kardamon. Polecam :)

Składniki:
  • 1 kg rabarbaru (waga po obraniu)
  • 1 kg cukru
  • 2 pomarańcze
  • 1 łyżeczka kardamonu
Rabarbar umyć, obrać i pokroić 1-2 cm plastry. Zasypać cukrem i odstawić na kilka godzin, by rabarbar puścił sok, a cukier się rozpuścił. Po tym czasie rabarbar przełożyć do garnka z grubym dnem. Gotować na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając. 
Pomarańcze umyć, sparzyć i zetrzeć skórkę, dodać do gotującego się rabarbaru. Z pomarańczy usunąć błony, plasterki rozdrobnić i wrzucić do konfitury. Gotować wszystko do uzyskania pożądanej konsystencji. 
Gorącą konfiturę rozlać do wygotowanych słoików i postawić do góry nogami. Całkowicie wystudzić. 
Z podanych składników wyszły mi 4 słoiczki po 250 ml.
Smacznego :)

Przepis bierze udział w akcji:
  Akcja rabarbar - IV edycja

18 komentarzy:

  1. Smak musi być świetny !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Narobiłaś mi ochoty na tą konfiturkę! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wielkim wrażeniem, wow!!! Musi być extra:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam zimą cudowną konfiturę pomarańczową z kardamonem. Myślę, że połączenie z rabarbarem świetnie ją wzbogaca.
    Miłego weekendu!:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się to połączenie rabarbaru z pomarańczą i kardamonem! Taka konfitura musi być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. brzmi przepysznie....nigdy nie robiłam takich przetworów :) proszę o małego głosika na mojego bloga http://www.blogmiesiaca.blogspot.com/ thanks :*

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam takie wynalazki!!! koniecznie muszę zaopatrzyć piwnicę i w tę konfiturkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. przyznam, że z rabarbaru to jeszcze nie jadłam... trzeba chyba nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam rabarbar z pomarańczą - czysty obłęd :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam kiedyś z cynamonem i była cudna w smaku. Z pomarańczą na pewno smakuje świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Łucjo, a który Ci bardziej smakował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu oba mi bardzo smakują :) na pewno zrobię jeszcze ten z cynamonem :)

      Usuń
  12. Robiłam bez pomarańczy, jest bardzo fajna. Na zimę będzie jak znalazł :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. mm.. połączenie rabarbaru z pomarańczami.. nie znam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU