expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 28 czerwca 2013

Rolada bezowa z truskawkami

Rolada bezowa z truskawkami. Niezwykły deser. Delikatna i słodka beza a w niej bita śmietana i owoce, jakie tylko chcemy. Teraz truskawki, ale na blogu jest już rolada robiona zimą z brzoskwiniami z puszki, są też zdjęcia rolady z malinami, a ja najbardziej lubię z jagodami :) Roladę robiłam, gdy były upały, dlatego do śmietanki dodałam galaretkę, by masa była trwalsza i ciasto mogło spokojnie stać na stole.
Namawiam do zrobienia :) nie będziecie żałować!! 

Składniki:
  • 4 białka
  • 230g cukru
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka octu
  • 200g słodkiej śmietany 30- 36%
  • ok. 400g owoców
  • galaretka truskawkowa rozrobiona w 1/2 szklanki wody
Blachę do pieczenia wyłożyć papierem do pieczenia o rozmiarze 24x34 cm.
W miseczce wymieszać cukier z mąką ziemniaczaną. W dużej misce umieścić białka i ubić je na sztywną pianę. Do ubitych białek dodać ocet i dalej ubijając łyżka po łyżce dodawać cukier z mąką. Masa powinna być gęsta i lśniąca.
Bezę rozsmarować na papierze, zachowując co najmniej 1 cm odstępu od brzegów papieru, ponieważ beza urośnie.
Piec w nagrzanym do temperatury 150 stopni piekarniku, ok 20-25 minut. Upieczoną bezę wyciągnąć z piekarnika i zostawić na parę minut do przestudzenia. Następnie rozłożyć papier do pieczenia i na niego wyłożyć bezę odwracając ją do góry nogami. Ściągnąć delikatnie papier i zostawić bezę do całkowitego przestudzenia.
Owoce drobno pokroić. Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać schłodzoną galaretkę. Gotową wyłożyć na bezę. Na śmietanie rozłożyć owoce, (część owoców można zostawić do ozdobienia) pozostawiając z jednego krótszego boku odstęp na 3 cm, by przy zwijaniu rolady nadzienie nie wyciekło.
Zwinąć roladę od drugiego krótszego boku. Górę rolady udekorować owocami. 
Bezę można podać od razu. W lodówce przechowywać do 2 dni.
Smacznego :)

Źródło: Domowe Wypieki

17 komentarzy:

  1. Szalejesz, moja droga! :) też będę robić roladkę bezową, ale z czereśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie nie trzeba namawiać ani trochę! :-)
    Gdybyś nie dodała, że to dzieło archiwalne, zaraz wpadłabym w gości na tę przepyszną roladkę! :-))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mistrzostwo-zwinąć roladę z bezy,to nielada sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być bardzo pyszna, na pewno rozpływa się w ustach :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ajaja, omnomnonmomnnooo-wygląda genialnie! ale też chyba wygrywałaby u mnie jagodowa ;d

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ pięknie wygląda :)) tylko robić zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Do deserów ręki nie mam, ale do jedzenia jak
    najbardziej :-))Wygląda cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne rolada. uwielbiam takie

    OdpowiedzUsuń
  9. ja wolę chyba jednak biszkoptowe, bo beza jest dla mnie za słodka, choć wygląda apetycznie:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale bym zjadła taką roladę :) Super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rolada cudna, nie jem deserów ale chłonę oczami :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam bezy, a jeszcze takie z owocami, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na razie robiłam tylko roladę bezowo-cytrynową ale widzę, że trzeba to zmienić ;)!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jadłam ją!!! Niech żałuje ten kto jeszcze nie próbował :)
    T.C.

    OdpowiedzUsuń
  15. Keep on writing, great job!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU