expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 17 czerwca 2014

Knekkebrød, chrupkie pieczywo

Chrupki chlebek norweski, to propozycja Marzeny w Czerwcowej piekarni prowadzonej przez Amber
Chlebek ma same zalety. Jego przygotowanie składa się na odmierzeniu składników i rozprowadzeniu masy na blaszce. Skład to same ziarna, woda i mąka żytnia razowa, Bez jajek, bez drożdży, bez cukru. I co? 
Tak jak mówiłam same zalety :) Smakuje wyśmienicie, przyjemnie chrupie. Ziarna są wyczuwalne. Jest suchy, ale nie twardy. 
Można go jeść z dowolnymi dodatkami. My zjadamy go między posiłkami, jako zdrową przekąskę.
Zapraszam :)

Składniki:
  • 200 ml otrębów pszennych
  • 200 ml płatków owsianych
  • 200 ml pestek dyni
  • 200 ml pełnoziarnistej mąki żytniej
  • 200 ml ziaren słonecznika
  • 100 ml siemienia lnianego
  • 100 ml ziaren sezamu
  • 2 łyżeczki soli
  • 700 ml wody

Wszystkie składniki wymieszać i odstawić na 10 minut.
Dwie blaszki wyścielić papierem do pieczenia. Przygotowaną masę rozprowadzić cienką i równą warstwą. Rozłożyłam masę na jednej dużej blaszce i drugiej kawałek.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 150 stopni, z termoobiegiem. (robiłam na termoobiegu bez grzałek)
Po 10 minutach blaszki wyciągnąć i pokroić masę na prostokąty. Wstawić ponownie i piec jeszcze 30-40 minut. Wyciągnąć i zostawić do wystudzenia. 
Po wystudzeniu mój chlebek był od spodu jeszcze wilgotny, dlatego wyłożyłam go na kratkę, już bez papieru do pieczenia i podsuszyłam go jeszcze przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 120 stopni z termoobiegiem i grzałkami góra-dół. Gdy był już całkowicie suchy, wystudziłam i podałam.
Chlebki najlepiej przechowywać w szklanym lub ceramicznym pojemniku z przepuszczalną pokrywką.
Smacznego :)

Knekkebrød na blogach:
Bajkorada
Dzieje kuchennej Wiewióry  
Eksplozja smaku  
Fabryka kulinarnych inspiracji  
Grahamka,weka i kajzerka  
Healthy Craving  
Konwalie w kuchni  
Kuchnia Gucia  
Kuchennymi drzwiami  
Kulinarne przygody Gatity  
Leśny Zakątek  
Magnolia-rozmaryn  
Moje domowe kucharzenie  
Moje małe czarowanie  
Nieład Malutki  
Nie tylko na słodko  
Ogrody Babilonu  
Proste potrawy  
Red and Pale  
Ruskie raz!  
Smakowe kubki  
Smakowity chleb  
Stare gary  
W poszukiwaniu SlowLife  
W sezonie  
Zacisze kuchenne


Przepis dodaję do akcji prowadzonej przez Zapach Chleba: 
 

31 komentarzy:

  1. Łucjo, jak zwykle piękne ujęcie , ten chleb na stałe już w moim menu, jestem pod jego urokiem i pod urokiem Twojego zdjęcia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie na śniadanie i jako przekąska! Dziękuję za czerwcowe chwile!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny ten chlebek i do tego jaki zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcie pyszne, a jak smakuje jak wygląda na nim to muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ślicznie Ci się upiekł! dziękuję za wspólne pieczenie :) u nas to hit domowy! dzieciaki uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas też jako samodzielna przekąska najlepszy! pozdrawiam i dziękuję za wspólne pieczenie, Ela

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest pyszny a że jeszcze zdrowy. Dziekuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mnie też bardzo przypadł do smaku, na pewno upiekę go jeszcze nie raz, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładny, smaczny, nieskomplikowany i do tego zdrowy:)
    Istotnie same zalety!

    OdpowiedzUsuń
  10. I energia na cały dzień! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Samo zdrowie chlebek, taki do pochrupania i ile fajnych ziaren w nim :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł! Taki chlebek musi być pyszny<3

    OdpowiedzUsuń
  13. Megaapetyczny, muszę go w końcu zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak pięknie Ci się upiekł:-)) Pięknie dziękuję za wspólny czas w piekarni:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo żałuję, że zWami nie piekłam.... ale na pewno przepis wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie upieczony i wspaniale sfotografowany!

    OdpowiedzUsuń
  17. Hmm, mam wszystkie składniki potrzebne do przygotowania tego chleba i chyba nie odmówię sobie przyjemności zrobienia go :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W tym chrupaniu jest metoda! Smak mnie zaskoczył, bo po chrupkim pieczywie nie spodziewałam się zbyt wiele, a tu takie pyszne kromeczki nam powychodziły. Twoja fota przepyszna, a kromki nader kształtne. Do kolejnego Łucjo!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuje za wspólne pieczenie .

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo zgrabnie Ci się udał.
    Pyszne zdjęcie!
    Dziękuję za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie wygląda i pomysł zdrowej przekąski świetny!
    Miło mi było bardzo piec wspólnie !

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają mega! Aż żałuję, że wszystkie już dawno zjadłam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyszły idealnie;) Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzięki za wspólne pieczenie. Udał nam się ten wspólny wypiek, czyż nie? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU