expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 5 czerwca 2014

Chleb na owsiance

Prosty, smaczny chleb na drożdżach. Wilgotny i sprężysty, z dodatkiem owsianki. Idealny dla zabieganych, którzy nie mają czasu zagniatać, pilnować i składać chlebów na zakwasie :) Nam bardzo smakował i wracamy do niego!


Składniki na długą keksówkę:

  • 350 g mąki pszennej
  • 150 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej
  • 5 g suszonych drożdży

Owsianka:

  • 150 g drobnych płatków owsianych
  • 450 g wrzącej wody
  • 30 g miękkiego masła
  • 13 g soli
  • 30 g jasnego miodu
  • 175 ml mleka

Posypka:
1 łyżka czarnuszki
1 łyżka sezamu
1 łyżka płatków owsianych

Dodatkowo: masło i płatki owsiane do wysypania foremek


 
Płatki osiane zalać wrzątkiem. Dodać masło, miód i sól, wymieszać. Odstawić do lekkiego przestygnięcia i dodać mleko. Do przestudzonej owsianki dodać mąkę wymieszaną z drożdżami. Mikserem z końcówkami do wyrabiania ciasta drożdżowego wyrobić ciasto przez 15-20 minut (ciasto jest lepkie i klejące). Przykryć folią spożywczą i odstawić do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę. 
Foremkę wysmarować masłem, obsypać płatkami owsianymi. Wyłożyć ciasto, wilgotnymi dłońmi wyrównać. Obsypać mieszanką dodatków. Suchymi dłońmi lekko je przyklepać. Przykryć luźno folią i odstawić do ponownego wyrastania, na ok. 20-30 minut. W tym czasie ciasto powinno znacznie urosnąć. Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni, ok. 50-60 minut. Na 10 minut przed końcem wyciągnąć chleb z foremki i dopiekać na kratce. 
Smacznego :) 

 
Przepis dodaję do akcji prowadzonej przez Zapach Chleba:
 

20 komentarzy:

  1. Takiego chleba to ja nigdy nie widziałam ani nie jadłam. Wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam kiedyś chleb z płatkami owsianymi, ale całkiem inaczej;)) Bardzo podoba mi się Twój pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. przekonałaś mnie, ja trochę do tych zabieganych ostatnio należę :) i ten dodatek czarnuszki - brzmi super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się :) Miał być czarny sezam, ale nie posiadam, a czarnuszkę bardzo lubię w chlebie i powiem Ci że pasuje tu idealnie!

      Usuń
  4. Podjęłam wyzwanie 14 dni bez glutenu, zatem na taki chlebek wpadnę do Ciebie dopiero po 22 czerwca ;)
    Wygląda super, jest taki pięknie wypieczony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem życzę wytrwałości :) Podziel się efektami :D

      Usuń
  5. Kochana,czy jest jakiś składnik,którego nie byłabyś w stanie przerobić na chleb? :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chlebek - najlepszy jest ten domowy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak super wygląda, ciekawa jestem jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię czarnuszkę, więc przepis zapisany do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam ,cudowne chleby wypiekasz.

    OdpowiedzUsuń
  11. O takich chlebku nie słyszałam. Musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. U Ciebie znowu pyszny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny chlebek, muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Przydałby mi się taki do śniadanka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepysznie się prezentuje!

    OdpowiedzUsuń
  16. Owsiankę jadam na śniadanie, ale w chlebie też nie pogardzę.Samo zdrowie i pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Z całą pewnością jest to doskonała alternatywa dla bardziej wymagających wypieków na zakwasach , a przy tym świetnie się prezentuje z takim zdobieniem wierzchniej skórki , pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU