expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 16 stycznia 2014

Krem cebulowy

Kremowa zupa z cebuli - lekko ostra, pachnąca i pożywna. Zaledwie kilka składników, banalnie prosta do przygotowania, aż zdziwieni byliśmy że może tak dobrze smakować :) Taką zupę robiłam pierwszy raz, ale już wiemy że będzie często gościć na naszym stole. Jeśli jeszcze nie próbowaliście, zapraszam :) 

Składniki na 2 porcje:
  • 4-5 sporych cebul (ok. 600 g po obraniu)
  • 3 łyżki masła
  • 1/2 l bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki gęstej śmietany 18%
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
  • 2 kromki chleba + oliwa z oliwek
  • 4 łyżki startego sera żółtego
Cebulę obrać, pokroić w piórka. Masło rozgrzać na patelni, dodać cebulę, zmniejszyć ogień i przykryć. Dusić ok 15 minut, aż cebula będzie miękka. Czosnek obrać, posiekać. Cebulę odkryć, zwiększyć ogień, dodać czosnek i łyżeczkę soli. Chwilę podsmażać, cebulka może się lekko zrumienić.   W garnku zagotować bulion, dodać cebulę. Gotować kilka minut. do śmietany wlać 2 łyżki gorącego bulionu, energicznie wymieszać i dodać do garnka. Całość zmiksować na krem, doprawić solą, pieprzem i szczyptą gałki muszkatołowej. 
Na czystej patelni rozgrzać oliwę i dodać pokrojony w kostkę chleb, zrumienić ze wszystkich stron. 

Do miseczek rozlać zupę, podawać z grzankami i żółtym serem.
Smacznego :)

Inspiracja: Wilczy Apetyt


46 komentarzy:

  1. Nie próbowałam,a tak pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przymierzam się do cebulowego kremu już od jakiegoś czasu,
    może to jest właśnie ten moment:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł z gałką i czosnkiem, koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jedna z moich ulubionych zup - kremów ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wyobrażam sobie ten stopiony ser ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny pomysł na taką cebulową dla dzieci, które nie chcą jeść tradycyjnej, bo coś pływa...;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pycha!! uwielbiam zupę cebulową :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda tak wspaniale, że już mam na niego ochotę :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Skoro zapraszasz to chętnie wpadnę do ciebie na zupę bo wygląda bardzo apetycznie! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam cebulówki w formie kremu - musi być wspaniała! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam się!
    Zupa pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wpadłabym na miseczkę takiej cieplutkiej, aromatycznej zupy z grzaneczkami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pyszna zupka, uwielbiam cebulową :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. ten kremik wygląda przecudownie! Zjadłabym taki, szczególnie teraz kiedy dopadła mnie grypa :(

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda przepysznie :) pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. Niesamowity ten krem, chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo :)

      Usuń
    2. Zrobiłam ją wreszcie dzisiaj na obiad :) Pyszna! Będę wracała do tego przepisu :)

      Usuń
  18. Zawsze jadłam tylko czystą zupę cebulową, nie w postaci kremu. Ale brzmi i wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawa zupa,troche inna niż ta którą robię,spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  20. cebulowej nie robiłam, wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wprosiłabym się na taką cebulową :) dawno nie jadłam, aż trzeba wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  22. Robiłam już 3 razy :) dwa razy bez bez rozdrabniania i raz wg. przepisu. Muszę przyznać że zupa jest przepyszna. Mojemu chłopakowi też bardzo smakuje :)
    T.C.

    OdpowiedzUsuń
  23. zrobiłam i niestety nie smakowało mi. Mój chłopak też był zawiedziony ;( ale może to po prostu nie nasze smaki

    OdpowiedzUsuń
  24. Wyszła pyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wczoraj jadłam pyszną zupę krem z cebuli i postanowiłam dziś zrobić podobną.....właśnie skończyłam zupkę! Reeeeeeewelacja, moja pierwsza cebulowa i nie żałuję, że zrobiłam według Twojego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zrobiłam wg tego przepisu - pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mniam mniam. Własnie zrobiłem. Ale bez grzanek, bo chleb niezdrowy :P I tak pyyyyycha

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam, wyszło super :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Warto jeszcze dodać parę szczypt suszonego tymianku :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jaki jest czas przyrządzenia tej zupki? :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko mi oszacować, ale nie powinien być dłuższy niż 40 minut.

      Usuń
  31. A do tego pulpeciki mięsne :-) mniam!

    OdpowiedzUsuń
  32. a śmietana ma być słodka czy kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  33. Jak mi ślinka cieknie ��mniam mniami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU