expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 26 czerwca 2014

Drożdżówki z czerwoną porzeczką i białą czekoladą

Bułeczki drożdżowe z czerwoną porzeczką i białą czekoladą. Lekkie, puszyste i owocowe. Biała czekolada delikatnie równoważy kwaskowe porzeczki. 
Zapraszam :)

Składniki:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki cukru
  • 50 g miękkiego masła
  • 125 ml maślanki
  • 65 ml mleka
  • 20 g świeżych drożdży
  • 2 żółtka
Dodatkowo:
  • ok. 250 g czerwonej porzeczki
  • 100 g białej czekolady

Drożdże rozpuścić w letnim mleku, dodać łyżkę cukru i mąki. Odstawić na 15 minut by zaczyn ruszył. 
Mąkę przesiać, dodać maślankę, żółtka, cukier i zaczyn drożdżowy. Przez kilka minut wyrabiać ciasto, następnie dodać bardzo miękkie masło i zagniatać aż wszystko się połączy, a ciasto będzie gładkie i sprężyste. przykryć folią spożywczą i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, na ok. 2 godziny. 
Wyrośnięte ciasto krótko wyrobić na oprószonym mąką blacie, podzielić na 12 części (ok. 60 g). Uformować kuleczki i ułożyć na wyścielonej papierem do pieczenia blaszce. Przykryć i odstawić na 30 minut. W każdej bułeczce zrobić wgłębienie (np. omączonym dnem kieliszka). Do każdego wgłębienia włożyć po 2 łyżeczki porzeczek, lekko je upchać, rozpychając boki bułeczek. 
Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, ok. 15-20 minut. Wystudzić na kratce. 

Czekoladę drobno pokroić i roztopić w kąpieli wodnej. Jeszcze ciepłą oblać bułeczki. Odstawić do wystudzenia. 
Smacznego :) 


Przepis dodaję do akcji prowadzonej przez Zapach chleba:
 

27 komentarzy:

  1. nie będę się rozpisywać nad wyglądem- bo chyba każdemu pociekła ślinka:) tylko porywam dwie na śniadanko i już:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam czerwone porzeczki. A takie drozdzowki to zdecydowanie cos dla mnie :) Wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja robię w tym roku nalewkę z porzeczek czerwonych myślę, ze też będzie dobra :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne są takie drożdżówki.Porzeczka i czekolada,czego więcej potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja nigdzie nie mogę dostać porzeczek ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam tyle, że już nie wiadomo co z nimi robić :) Przez to nie mogę nic zrobić z innymi owocami ;/

      Usuń
  6. Znow drozdzowym kusisz?pysznie wygladaja:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pyszności :)) pięknie wyglądają :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Słodka biała czekolada i porzeczki? To musi smakowac pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają idealnie! Z porzeczkami jeszcze nie robiłam, ale muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajowe połączenie!
    PS. Są już porzeczki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W opolskim jeszcze nie ma. W tamtym roku miałam w połowie lipca. Wiem, że niektórzy są już po robocie ;).

      Usuń
  11. Rozkoszne bułeczki!
    Świetne połączenie słodkiego z kwaśnym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Drożdżowe z porzeczkami - nigdy nie robiłam, ale wygląda super. Zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ mi narobiłaś apatytu! Wygladają pięknie. Porzeczki mam jescze niedojrzałe, jeszcze ze dwa tygodnie im brakuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A my już 5 kg przerobiliśmy, w sobotę kolejne zbiory! Aż się boję :)

      Usuń
  14. Genialne, zjadłabym taką choć jedną...

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja teź nie widziałam porzeczek, niestety nie mam ogrodu żeby zasadzić. Chętnie więc się wproszę na drożdżówę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze, że właśnie zjadłam domową jagodziankę, bo oblizywałabym ekran na widok Twoich drożdżówek! :) śliczne!

    OdpowiedzUsuń
  17. Idealne! Wyszły cudownie :) Aż człowiekowi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Łucjo , przepiękne zdjęcia ! Muszę coś zrobić z czerwoną porzeczką, bardzo mnie zachęciłaś

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne drożdżówki ci wyszły :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU