expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 16 czerwca 2014

Grahamki, bułeczki na zakwasie pszennym


Grahamki, popularne polskie bułeczki, które dostaniemy w każdej piekarni. Przepis znalazłam u Wisły, a upiekłam je z myślą o akcji Pieczemy Polski Chleb, prowadzonej przez Marcina
Nie ma przy nich dużo pracy. Grahamki bardzo ładnie rosły, z ciastem dobrze się pracowało.  Miękisz jest lekki i sprężysty, skórka jest przyjemnie chrupiąca. Drugiego dnia już nie chrupie ale bułeczki nadal smakują doskonale. Jestem pewna, że upiekę je jeszcze wiele razy :) 
Zapraszam!

Składniki:
  • 100 g zakwasu pszennego, u mnie dokarmiony 12-16 godzin wcześniej
  • 150 g mąki pszennej, typ 1850 razowa
  • 300 g mąki pszennej typ 650
  • 3 g drożdże instant
  • 10 g soli
  • 5 g cukru
  • 230 g wody
  • 15 g miękkiego masła
Zakwas połączyć z mąką  razową, drożdżami, cukrem i 150 g ciepłej wody. Miseczkę przykryć folią spożywczą i odstawić na 2-3 godziny. 
Do zaczynu dodać mąkę pszenną, masło i 80 g wody (dałam 100 g wody). Ciasto wyrobić przez 15-20 minut. Przykryć folią i odstawić na godzinę, po tym czasie odgazować, przykryć i odstawić na 30 minut. 
Na oprószonym mąką blacie ciasto podzielić na 8 równych części. Z każdej z nich uformować podłużne bułeczki, które ułożyć na blasze wyścielonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrastania na 1 godzinę. Spryskać wodą i wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni, po 5 minutach temperaturę obniżyć do 190 stopni i piec jeszcze 15-20 minut. 
Studzić na kratce. 
Smacznego :)

Przepis dodaję do akcji:
Pieczemy Polski Chleb

27 komentarzy:

  1. Jaka szkoda, że nie miałam takich na śniadanie;((

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe bułeczki to jest to ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne bułeczki, w sam raz na śniadanko: )

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie bułeczki są idealne na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W piekarni trudno dostać dobre grahamki, te wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Taka bułeczka na śniadanko - marzenie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podziwiam Cię za wypieki pieczywa- ja nie piekę, ale taka bułeczka na śniadanko, mmmmmmmniam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Pieczenie pieczywa przynosi dużo satysfakcji! :)

      Usuń
  8. Twoja fabryka przewiduje wolne dni? ,pyszne bułeczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kolejny przepis na bułeczki do wypróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  10. Są piękne :) Najlepsze, takie domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie skorzystam z przepisu. Wyglądają rewelacyjnie:-)!

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja się zbieram do wypieku pieczywa i zbieram i zawsze jakoś czasu brak... może jak już zaczną się wakacje to poeksperymentuję :) grahamki bardzo lubię, Twoje wyglądają bardzo smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Marzą mi się takie świeże, jeszcze ciepłe :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pachna pieknie,czuje na odleglosc:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tylko wzdycham do nich z wielkim żalem, że one nie moje są :(

    OdpowiedzUsuń
  16. nie ma jak domowe bułeczki, można zjadać cieplutkie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyszły idealne jak z piekarni! tyle że lepsze! :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lepsze niż piekarni, ja się zabieram za swoje grahamki i zabrać się nie moge ha ha

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne, uwielbiam grahamki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Łucjo, te Twoje bułki i chleby są niesamowite! :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie wyszły! A ja z kolei dawno już ich nie piekłam. Muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU