expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 17 grudnia 2013

Babeczki z marcepanem


Słodkie babeczki z marcepanem. Puszyste, wilgotne i lekkie. Przepięknie pachnące. Idealne na każdą okazję. U mnie przybrały formę babeczek świątecznych. Zapraszam :) 

Składniki:
  • 220 g mąki pszennej
  • 80 g mąki ziemniaczanej
  • szczypta soli
  • 60 g cukru pudru
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 200 g marcepanu
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • 6 łyżek oleju
  • 2 łyżki rumu - pominęłam,
  • 5-6 kropel aromatu migdałowego
W jednej misce wymieszać mąkę, mąkę ziemniaczaną, proszek do pieczenia i przesiany cukier puder. Bezpośrednio do mieszanki mącznej zetrzeć na tarce o dużych oczkach marcepan, co jakiś czas przemieszać mąkę by marcepan się nie sklejał. W drugiej misce  lekko rozbić jajka, dodać mleko, olej i aromat - wymieszać. Mokre składniki dodać do suchych, wymieszać łyżką. Formę wyłożyć papilotkami, jeśli pieczemy w formie silikonowej, nasmarować ją masłem i wysypać kaszą manną. Masę wyłożyć do foremek, do 2/3 wysokości. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni, ok 20 minut, do suchego patyczka. 
Po upieczeniu formę wyciągnąć z piekarnika, odstawić na 5-10 minut, następnie babeczki wyciągnąć z formy i ostudzić na kratce.
Babeczki można obsypać cukrem pudrem, lub udekorować czekoladą rozpuszczoną w kąpieli wodnej.
Smacznego :)
Źródło: Inspirowane Smakiem



Babeczki upiekłam w formie silikonowej, którą otrzymałam w ramach współpracy z garneczki.pl

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU