expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 3 grudnia 2013

Syrop piernikowy do kawy

Nigdy syropu piernikowego nie robiłam ani nie piłam, ale tak mnie kusił, że w końcu przygotowałam sobie taki rozpieszczacz :) Dlaczego rozpieszczacz? Ponieważ na co dzień piję kawę czarną, gorzką. Syrop nadaje kawie słodyczy i aromatu, który przyjemnie rozchodzi się po kuchni. Kawa aż się prosi o dodanie mleka, najlepiej spienionego. Idealnie wprowadza w cudowny nastrój i czuję, że Święta coraz bliżej :) 
Syrop świetnie sprawdzi się również w gorącej czekoladzie :) Polecam !

Składniki:
  • 300 ml wody
  • 200 g cukru trzcinowego (można użyć białego)
  • 2 łyżki domowego cukru z wanilią
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1 łyżka cynamonu
  • szczypta kardamonu
  • łyżeczka gałki muszkatołowej 
Wodę zagotować z cukrem trzcinowym i cukrem waniliowym. Dodać przyprawy i gotować na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając, ok 3-5 minut. Odstawić na godzinę, by syrop nabrał właściwej konsystencji i aromatu.
Gotowy syrop przelać do zakręcanej butelki i przechowywać w lodówce. 
Smacznego :)

Źródło: bazowałam na przepisie Kasi, Gotuję bo lubię

38 komentarzy:

  1. Nie lubię żadnych dodatków do kawy, ale z temu syropowi bym nie odmówiła!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam właśnie przepis syrop zagotowany czekam aż wystygnie dom zapachniało świętami ale dopiero jutro pierwsza degustacja.

      Usuń
  2. Ja zrobiłam wczoraj, właśnie z przepisu Kasi. Wyszedł próbowany będzie weekendową porą. Nastepny sort będzie z Twojej modyfikacji i ocenimy:) W każdym razie to genialne niuanse świąteczne i przydać się mogą na Mikołajowe podarki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :) mogą być smacznym świątecznym prezentem !

      Usuń
  3. Ja jakos nie przepadam za dodatkami do kawy, mleko to podstawa ale juz syropy nie do konca. Moze dla tego, ze nie pije slodkiej kawy ani herbaty, Tak czy siak syrop idealny jest do dodania np do polewy czekoladowej do ciasta lub do zrobienia koktajlu np alkoholowego:-), albo jak poprzedniczka pisze na swiateczny prezent:-). W tym roku zamiast syropu zrobilam sobie karmel piernikowy:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi bardzo smacznie! Chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja bym zamiast do kawy na jakiś deser go dała:) mniam:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Inspirujący syrop, nigdy takiego ani nie robiłam, ani nawet nie piłam .

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialny! W sam raz do świątecznej kawy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, cudowny jest :)
    Ja lubię słodką kawę, więc taki syrop to dodatek idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm kawa z nim musi smakować wspaniale! :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny dodatek do kawy, już pachnie świętami ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie do zrobienia!

    OdpowiedzUsuń
  12. oj,oj-musi być cudowny.. nie tylko do kawy, ale i pewnie budyniu czy coś! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam zamiar go zrobić. Strasznie jestem ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja oczywiście też nie słyszałam o takim syropie, ale zachęciłaś maxymalnie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kawa z takim syropem sprawiłaby,że piłabym jej dużo więcej:)Ale pomysł z syropem świetny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie żałuję że piję jej tak mało i tak rzadko mogę się rozkoszować jej smakiem :)

      Usuń
  16. Bardzo pomysłowy sposób na kawę, którą uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kto by pomyślał? A przecież nic trudnego... Ja kawy bez ubitego mleka i przyprawy nie piję wcale... Zresztą piję mało. Ale taki fajny syrop to jest coś.

    OdpowiedzUsuń
  18. Do mojej porannej, mlecznej kawy byłby idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie jestem fanką takich syropów wolę czarną kawę, ale fajny dodatek dla smakoszy. Kawa pachnąca świętami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak jak ja :) ale syrop mi posmakował i chętnie dodaję go do kawy!

      Usuń
  20. Na pewno kawa zimą smakuje z tym syropem wyjątkowo!

    OdpowiedzUsuń
  21. Też go robiłam i jestem zachwycona :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU