expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 13 grudnia 2013

Galaretka drobiowa

Galaretka drobiowa. Lekka, delikatna i smaczna :) Dodatki można dowolnie zmieniać, u nas zazwyczaj jest to mięso drobiowe, marchewka, groszek i cytryna do skropienia. Ciekawa jestem co Wy dajecie do galaretki?

Składniki:
  • kurczak
  • 2,5 litra wody
  • 4 marchewki
  • 1,2 serela
  • 2 pietruszki
  • cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • puszka groszku konserwowego
  • opakowanie żelatyny
  • sól, pieprz w ziarenkach, 4 ziarenka ziela angielskiego,2 listki laurowe
Dodatkowo: cytryna

Kurczaka poporcjować, umyć. Włożyć do dużego garnka, zalać wodą, wrzucić listki laurowe, ziarenka pieprzu i ziela angielskiego. Wstawić na mały ogień i gotować. Zdjąć szumowiny wrzucić obrane i umyte warzywa. Odrobinę posolić. Gotować wszystko do miękkości. Miękkie warzywa i mięso wyłowić i odstawić do wystudzenia - użyję tylko marchewkę, resztę odkładam. Wywar przelać przez drobne sitko. Podgrzać, nie gotować, doprawić solą, tak byśmy mieli wrażenie, że jest odrobinę za słone. W gorącym wywarze (ok. 2 litry) rozpuścić opakowanie żelatyny (porcja na 2,5 litra wywaru). Zostawić do wystudzenia. 
Naszykować naczynia w których zrobimy galaretkę, mogą to być plastikowe pudełka na żywność, opakowania po jogurtach, filiżanki, lub foremka na babeczki. 
Groszek osączyć z zalewy, nasypać do pojemniczków. Zalać zimnym wywarem tak by przykrył groszek. Poczekać chwilę aż galaretka zacznie tężeć. Marchewkę pokroić w plasterki lub kosteczkę, wsypać do pojemniczków, zalać wywarem i poczekać aż lekko stężeje. Kurczaka obrać, mięso drobno pokroić, wyłożyć na marchewkę, zalać pozostałym wywarem. Wstawić do lodówki na kilka godzin. Podawać z cytryną pokrojoną w ćwiartki, lub jak ktoś lubi - z octem.

Galaretkę zrobiłam w silikonowej formie na babeczki, dzięki uprzejmości garneczki.pl 

20 komentarzy:

  1. Bardzo lubię tzw. nóżki, ale z nóżek zjadam tylko galaretkę, bo te skóry z nóżek bleee ;) Ale takie "nóżki" pożerałabym całe :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie jadam tych galaretek, ale mój tata i brat je uwielbiają :) Piękne kształty im nadałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super kształty :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna foremka i jak starannie wykonana galaretka, u mnie to zawsze taka masakra pomieszana:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mogę same "ochy i achy" na tematy tej galaretki mogę powiedzieć. Fantastyczny pomysł na zrobienie galaretki w tych foremkach. Śliczne zdjęcia. Galaretki jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mąż żyć mi nie daje d miesiąca - nic tylko : zrób mi galaretkę z kurczaka i zrób mi galaretkę... !
    Łucja, świetna jest ta forma ! Muszę się za taką rozejrzeć / do tej pry bawiłam się w zbieranie kubeczków po jogurtach :) /

    OdpowiedzUsuń
  7. Galaretę robię dość często ale nigdy nie wpadłam na pomysł żeby wykorzystać do tego formę sylikonową. Efekt fenomenalny. Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam taką galaretkę, foremkę masz świetną. Gwiazdki idealne na gwiazdkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny sposób podania:) a ja uwielbiam tylko tą drobiową:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łucjo, Ty jak zwykle wybrałaś wersję pełniejszą, ja poszłabym zdecydowanie na łatwiznę i wykorzystałabym niedzielny rosół ;-) pozdrawiam Cię :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. A jak wyciągnąc te galaretki zeby zachowaly ksztalt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyszły bez problemu, wystarczy poruszać formą, przykryć deską i następnie obrócić wraz z nią by znalazła się na desce, delikatnie podnieść formę - wszystkie i galaretki powinny zostać na desce :)

      Usuń
  12. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU