expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

niedziela, 15 grudnia 2013

Kapusta z grochem i grzybami

Kapusta z grochem i grzybami jest u nas w domu obowiązkową potrawą wigilijną. Jedno z moich ulubionych dań i nie może go zabraknąć na świątecznym stole. Podaję przepis mojej mamy :) Zapraszam! 

Składniki:
  • 1 kg kapusty kiszonej, najlepiej domowej
  • 300 g grochu, cały lub połówki
  • 50 g suszonych grzybów
  • 2 cebule
  • sól, pieprz, pieprz ziołowy
  • olej rzepakowy
Groch wypłukać i namoczyć. Gotując cały groch, namaczać go przez noc, jeśli połówki - wystarczą 2 godziny. Nie odlewać wody i ugotować do miękkości. Odcedzić.
Grzyby namoczyć ok. 2-3 godzin, kilka razy zmieniając wodę. Następnie zalać świeżą i obgotować na małym ogniu ok. 30 minut. Grzyby odlać, zostawiając wywar w którym obgotować przez 15 minut kapustę (razie potrzeby dolać wody), odcedzić. 
Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, zeszklić na oleju. Grzyby pokroić w paseczki, dodać do cebuli i podsmażać kilka minut, następnie dodać kapustę i groch. Podsmażać kilka minut. Doprawić do smaku solą, pieprzem i pieprzem ziołowym.  
Smacznego :)  
Kapustę z grochem i grzybami przygotowałam na patelni ceramicznej Midas, dzięki uprzejmości Neoflam

13 komentarzy:

  1. Moja ulubiona kapucha, tylko u mnie bez grochu. Pysznie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domy tez kapusta z grochem jest obowiazkowa ale w postaci plynnej:-) czyli cos jakby kapusniak ale z dodatkiem grochu:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas również jest to danie tradycyjne, i mimo że nie lubię tego połączenia to jem-w końcu to tradycja ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas nigdy nie było takiej kapustki, ale spodziewam się jaka musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam. U mnie robi się kapustę z grochem i osobno kapustę z grzybami, a w sumie takie połączenie zapowiada się równie dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie zawsze jest razem - kapusta, groch i grzyby :)

      Usuń
  6. Kolejna kombinacja świąteczna! U mnie tradycyjnie jest groch z cebulą, kapusta z gochem i kapusta z grzybami...:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU