expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 20 grudnia 2013

Ryba w sosie brzoskwiniowym

Ryba w sosie słodko-kwaśnym, z cebulką i brzoskwiniami. Idealnie smakuje na zimno i na gorąco. Najlepiej przygotować ją dzień wcześniej, by składniki się przegryzły.
Przepis dostałyśmy już kilka lat temu od naszej znajomej, Pani Alicji :) Ryba jest tak pyszna, że często gości na naszych stołach. Zapraszam!

Składniki na ciasto naleśnikowe:
  • 300 ml mleka
  • mąka
  • 2 jajka
  • sól. pieprz, sok z cytryny
  • 800 g ryby - mintaj, morszczuk, dorsz lub inna ulubiona ryba
Jajka rozbić, dodać mleko. Miksując na małych obrotach dodawać stopniowo mąkę, aż uzyskamy ciasto o konsystencji gęstej śmietany. Doprawić solą i pieprzem. Odstawić na 15 minut. 

Rybę umyć i osuszyć. Jeśli użyjemy rybę mrożoną, to wcześniej ją rozmrozić, opłukać i osuszyć. Filety pokroić na kawałki ok. 5-8 cm. Skropić sokiem z cytryny, oprószyć solą i pieprzem. Obtoczyć w cieście naleśnikowym i usmażyć na oleju. 

Składniki na rybę:
  • 2 duże cebule
  • puszka brzoskwiń
  • 6 łyżek keczupu
  • sól, pieprz
Cebulę obrać, pokroić w grubą kostkę, zeszklić na oleju. Dodać 1/2 szklanki zalewy z brzoskwiń i keczup, poddusić kilka minut. Następnie dodać pokrojone w kostkę brzoskwinie, wymieszać. Doprawić delikatnie solą i pieprzem. Ostudzić. 

Wykładać w naczyniu sos, rybę, sos, rybę, sos. Tak by pod spodem i na wierzchu był sos. 
Podawać na zimno lub gorąco.
Smacznego :)

28 komentarzy:

  1. Niesamowita... z brzoskwiniami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I to jest to! Nie ryba po grecku w wydaniu polskim lecz odważna propozycja , osobiście wolałabym z suszonymi morelami, ale właśnie tym przepisem inspirujesz mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko myślę że to świetny pomysł zrobić rybę z suszonymi morelami :)

      Usuń
  3. Owoc? super innowacja. ja przynajmniej jeszcze takiej nie widziałam. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaciekawiłaś mnie tym przepisem ,bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. ryba z brzoskwiniami, nono ciekawie to wymyśliłaś

    OdpowiedzUsuń
  6. na słodko ryby jeszcze nie robiłam, ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Danie wygląda bardzo apetycznie, jestem tak ciekawa tego smaku, że po świętach zrobię sobie tą rybkę:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujący i intrygujący wręcz przepis, bardzo,oj bardzo jestem ciekawa smaku tego dania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny pomysł na rybę ...inaczej przygotowaną. A do tego tak smacznie wygląda. Pokusiłabym się o jeden kawałek. Zachęciłaś mnie do zrobienia właśnie wg Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe połączenie, brzmi zachęcająco :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka nowość to coś dla mnie, chyba przyszła pora na lekkie odnowienie wigilijnych klasyków. Wypróbuję bardzo chętnie jako alternatywę dla ryby po grecku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale ciekawa! Co prawda nie przepadam za brzoskwiniami, ale wygląda tak pysznie, że na pewno bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
  13. Super połączenia, bardzo lubię łączyć z owocami ryby :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z komentarzem wstrzymałam się do chwili aż zrobiłam to danie na obiad / bo przyznam się, że miałam mieszane odczucia - ryba z brzoskwiniami ??? :):):) /
    PYSZNE WYSZŁO !!!

    Do sosu dodałam papryczkę chili - my lubimy na ostro :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo smaczne, na Święta zrobiło furorę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda bardzo aptyecznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo dobry przepis. Robię na każde święta. Jest to wersja słodsza niż z przecierem czy keczupem.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU