expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 5 grudnia 2013

Cake pops

Grudniowa propozycja cake pops. Lubicie ciasto na patyku? My uwielbiamy. Doskonale smakują, a dzieci są nimi zachwycone. Każdy lizak jest inaczej udekorowany, co dodatkowo zwiększa ich atrakcyjność. Zrobione są na bazie dowolnego ciasta bez kremu, u nas najczęściej z czekoladowego, choć przygotowywałam je również z biszkoptów Połączone z serkiem mascarpone zyskują delikatną kremową konsystencję, która doskonale kontrastuje z chrupiącą czekoladą i cukrową posypką. Jeśli zostanie Wam kawałek ciasta, pobawcie się troszkę i przygotujcie cake pops :) Zapraszam! 


Składniki:
  • 400 g ciasta (np. jogurtowe, czekoladowe, ciasto babkowe)
  • 200 g serka mascarpone
  • 200 g gorzkiej czekolady do obtoczenia
  • łyżka oleju
  • kolorowa posypka,
  • patyczki do lizaków, lodów, ewentualnie długie wykałaczki
  • małe foremki - gwiazdka i choinka
* żółte gwiazdki i kuleczki przygotowałam z masy cukrowej 


Wystudzone ciasto drobno skruszyć. Dodać serek i dokładnie wymieszać, Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na 15 minut. Po tym czasie, ciasto wyjąć i podzielić na dwie części, Pierwszą rozwałkować na grubość ok 1,5 cm i  foremkami wycinać kształty. Z drugiej części uformować kulki podobnej wielkości (odważałam równe kuleczki o wadze 25 g) i ponownie włożyć na 15 minut do zamrażalnika. 

Czekoladę z olejem rozpuścić w kąpieli wodnej.

Ciasto wyjąć z zamrażarki. Końcówkę patyczka do lizaka moczymy w czekoladzie i wbijamy go w środek kulki. Ciasteczkowy lizak moczyć w rozpuszczonej czekoladzie i odczekać, by nadmiar czekolady spłynął. Gdy czekolada przestanie kapać, obsypać je kolorową posypką i wbić w styropian, lub położyć na papierze do pieczenia. Czynność powtarzać do wyczerpania kulek. Podobnie postępować z wyciętymi choinkami i gwiazdkami. Patyczki wbijać ostrożnie, niemal do końca, tak by ciasto nam nie spadło.

Cake pops schłodzić w lodówce przez 30 minut. Przechowywać w lodówce.

Smacznego :) 

28 komentarzy:

  1. bardzo pomysłowe i na kinder party jak znalazl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy tego nie robiłam:):) jak tylko będę miała nadmiar ciasta, wracam po przepis!!

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie, ja jeszcze nigdy takich cudeniek nie robiłam. Brakuje mi cierpliwości, ale Twoje wyglądają cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja córka uwielbia robic cake pops, jej ksztalty sa dalekie od Twoich idealnych ale jak na 3 latke to super sobie radzi:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moja córka też mi pomaga więc mogę sobie wyobrazić jak to wygląda :) piękne jest to że chcą z nami pracować :)

      Usuń
  5. wyglądają mega pięknie:) rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł genialny :). Wykonanie jeszcze lepsze :). I inspirujące dla innych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ależ pięknie je ozdobiłaś!
    W ogóle sam pomysł-mega ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczności, pięknie ozdobione!

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudeńka! Świetny prezent na mikołajki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeurocze są i jak ładnie ozdobione!; )

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne!:) idealne na świąteczny prezent:)

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczne! Zjadłabym takie niejedno!

    OdpowiedzUsuń
  13. że są piękne to już wspominałam, mam akurat kawałek babki więc chyba zrobię mojej córci, która nadal choruje... niestety...

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudne, nawet ja nie mam tyle cierpliwości do robienia takich piękności :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale cudowności tu u Ciebie, niesamowite :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękne są ! aż buzia się uśmiecha na ich widok :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Mojemu dziecku bardzo się spodobały:) W następnym tygodniu będziemy działać.

    OdpowiedzUsuń
  18. moje patyki do cake pops czekają na wykorzystanie już chyba z pół roku, muszę wymyślić coś na Gwiazdkę :D urocze :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU