expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 30 kwietnia 2014

Sernik bananowy z masłem orzechowym

Sernik z bananami i masłem orzechowym na ciasteczkowym spodzie. Lekki, kremowy i wilgotny, od razu stał się jednym z naszych ulubionych. Jest prosty do przygotowania a jego smak doskonały :) Zapraszam! 
Przepis znalazłam u Natalii z Poezji smaku.

Składniki na spód:
można piec w tortownicy o średnicy 24 cm, lub jak ja w kwadratowej formie 24x24 cm

  • 250 g ciasteczek zbożowych
  • 80 g miękkiego masła
Dno formy wyścielić papierem do pieczenia. Ciasteczka rozdrobnić blenderem i wymieszać z miękkim masłem. Masą ciasteczkową wylepić dno formy.


Składniki na sernik:
wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową

  • 1 kg mielonego sera
  • 1/2 szklanki drobnego cukru
  • 1/2 szklanki śmietany 30%
  • 3 duże, dojrzałe banany
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 4 duże jajka
  • 2 łyżki budyniu waniliowego 
Banany, masło orzechowe, śmietankę i ekstrakt waniliowy zmiksować blenderem. 
W misie miksera umieścić ser i cukier, miksując na wolny obrotach dodać masę bananową. Następnie dodawać po jednym jajku, za każdym razem krótko miksując. Wsypać proszek budyniowy i zmiksować.  Masę serową wylać na spód ciasteczkowy. Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 170 stopni, ok. 65 minut. Poziom niżej umieścić foremkę z gorącą wodą.  Po upieczeniu piekarnik wyłączyć i zostawić sernik jeszcze na 5 minut. Następnie uchylić drzwiczki piekarnika i zostawić w nim sernik do całkowitego wystudzenia. Zimny schłodzić w lodówce, najlepiej przez noc. 
Przed podaniem udekorować roztopioną w kąpieli wodnej czekoladą i plasterkami banana. 
Smacznego :)

26 komentarzy:

  1. Chętnie się poczęstuję, bo moje smaki:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetycznie wygląda;)) A jaka precyzyjna kratka;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Po zdjęciu widzę, że już mi przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się i to bardzo!!! i zdjęcie i przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Banany? Masło orzechowe? Niebo dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ on musi być przepyszny ten sernik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe połączenie smaków. Idealne wręcz.

    OdpowiedzUsuń
  8. Serniki to my możemy jeść cały czas.
    Ten przepis jest bardzo ciekawy- nie robiłam jeszcze z bananami i jestem bardzo ciekawa tego smaku, bo wygląda obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Łucjo-pomysł niesamowity :) pozdrawiam i życzę udanej majówki M.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny serniczek z bananami, i krateczka cudna na wierzchu :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. on musi być boski:) na taki nawet ja się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniaaaam! Ależ cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuję za wypróbowanie przepisu :))) cieszę się, że smakował :)))))

    OdpowiedzUsuń
  14. Taki lubię!
    Pysznej majówki Łucjo.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny, myślę, że można z tego przepisu wyczarować pyszną wersję wegańską, zapisuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. musi być obłędny, ale mi smaka narobiłaś...

    OdpowiedzUsuń
  17. mmm!! <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
    toootalnie moje smaki <3 <3
    Zakochałam się!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, aż chciałoby się sięgnąć po ten apetyczny kawałek ciasta! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Połączyłaś w tym serniku wszystko, co uwielbiam, więc jest po prostu cudowny :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU