expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 23 listopada 2012

Marmolada grejpfrutowo-bananowa

Gdy zobaczyłam ten przepis, wiedziałam że muszę takiej marmolady spróbować :) Troszkę się obawiałam efektu, więc pierwszy raz zrobiłam z połowy porcji. Wyszła całkiem smaczna, mąż był zachwycony :) 
Ciekawa w smaku marmolada, która łączy w sobie słodycz banana z lekko wyczuwalną goryczką grejpfruta. Polecam!!

Składniki:
  • 70 dag grejpfrutów
  • 30 dag bananów
  • 1 cytryna
  • 40 dag cukru
  • 1 opakowanie żelfiksu
Grejpfruty i cytrynę sparzyć, obrać, usunąć błonki i pestki, rozdrobnić. Z bananów zdjąć skókę, podzielić na kawałki. Owoce zmiksować, gotować 20 minut, mieszając. Dodać cukier i żelifiks* wymieszać, trzymać jeszcze kilka minut na ogniu. Gorącą marmoladę przełożyć do słoików. Słoiki zamknąć, odstawić do wystudzenia do góry dnem lub pasteryzować 20 minut.

Smacznego :)

*nieco zmodyfikowałam sposób przygotowania marmolady, ponieważ na opakowaniu żelfiksu jest napisane by rozmieszać go z zimnymi owocami, najpierw owoce gotowałam 20 minut, ostudziłam i dopiero wymieszałam z żelfiksem - dalej postępowałam według przepisu.

Źródło: "Domowa śpiżarnia" Wyd. Olimp Media

4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU