expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

czwartek, 8 listopada 2012

Sernikobrownies z dynią



O tak, pozazdrościłam Cudawiance, Majanie i Atince ich wspólnego wypieku. Dlatego postanowiłam również upiec sernikobrownies, mimo że jeszcze nigdy nie piekłam tego rodzaju ciasta.  Raz jadłam u bratowej, która kocha wszystkie ciężkie i wilgotne ciasta czekoladowe :)
Ciasto jest mocno czekoladowe, a warstwa serowa, wzbogacona dynią i przyprawami korzennymi nadaje mu niepowtarzalnego charakteru. Wystarczy jeden kawałek, by poprawić nawet najgorszy humor, o który tak nie trudno, gdy za oknem szaro, mokro i zimno.

Składniki:
  • 125g gorzkiej czekolady
  • 125g masła
  • 1 szklanka mąki pszennej 
  • 3/4 szklanki jasnego brązowego cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżki kakao
  • 2 jajka
  • 2 łyżki śmietany lub jogurtu (u mnie śmietana 18%)
  • szczypta soli 
  • 3/4 szklanki dyniowego puree
  • 250g twarogu trzykrotnie zmielonego
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki imbiru
Aby przygotować puree z dyni, należy dynię obrać, wybrać miąższ i pestki, pokroić w kostkę i dusić w garnku o grubym dnie z odrobiną wody. Gdy dynia się już rozpadnie, rozgnieść widelcem lub zmiksować.

W garnku, na małym ogniu rozpuścić masło z czekoladą, mieszając aby się nie przypaliło. Odstawić do ostudzenia.
Do miski wsypać mąkę, cukier, szczyptę soli i kakao, wlać czekoladę, wbić jajka i mikserem zmiksować na gładką masę.  Dodać ekstrakt waniliowy i śmietanę, zmiksować.
W drugiej misce zmiksować twaróg, puree z dyni, cukier i przyprawy. 
Formę o wymiarze 20x20 wyłożyć papierem i wylać 3/4 masy brownie, wyrównać, wylać masę serową, na masie serowej kładąc kleksy wyłożyć resztę masy czekoladowej. Wykałaczką można zrobić esy floresy.
Ciasto piec w temperaturze 180ºC ok. 45 minut, wystudzić w uchylonym piekarniku.

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ciasta, pycha!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może to perspektywa, ale jak na brownies wydaje mi się całkiem wysokie. Co nie zmienia faktu, że na pewno pyszne. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. tez mialam w planach to ciasto :)
    nie pozostaje mi nic innego tylko upiec.
    jutro :)
    buziaki
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto pycha miałam okazje spróbować
    pozdrawiam
    Bogusia

    OdpowiedzUsuń
  5. upiekłam :D pyszne wyszło :)
    ten posmaczek dyni w sernikowej warstwie - pycha!!
    Ola

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU