expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

niedziela, 18 listopada 2012

Cake pops

Ciastka na patyku!! Do tej pory, taka forma ciasta znana była u nas jako bajaderki. Moja mama często je robiła, ale teraz ja postanowiłam się troszkę pobawić :) i zrobić przyjemność sobie i dzieciom :)
Bardzo łatwe w przygotowaniu, nieco pracochłonne, ale co tam :) Bardzo fajne jest to, że za każdym razem można je dekorować inaczej, w zależności od tego dla kogo je robimy. Raz mogą być kolorowe, innym razem wystarczy gorzka czekolada i kokos, lub cukrowa posypka. Pomysłów i sposobów jest wiele!! Okazji również!!  Polecam :)
Składniki:
  • 400 g ulubionego suchego ciasta (np. jogurtowe, czekoladowe, ciasta babkowe)
  • 200 g kremu (np. mascarpone, nutella, konfitura)
  • 200 g czekolady do obtoczenia (u mnie 200 g białej, 100 g gorzkiej)
  • łyżka oleju
  • kolorowa posypka, barwniki do czekolady
  • patyczki do lizaków, lub lodów
Wystudzone ciasto drobno skruszyć. Dodać krem i dokładnie wymieszać, Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć do zamrażalnika na 15 minut. Po tym czasie, ciasto wyjąć, uformować kuliki podobnej wielkości i ponownie włożyć na 15 minut do zamrażalnika. 
Czekolady z olejem rozpuścić w kąpieli wodnej. Ja każdą czekoladę rozpuściłam w osobnym garnczku, gorzka zastała taką, jaką była, jedną białą zabarwiłam na niebiesko, drugą na różowo.
Kulki wyjąć z zamrażarki. Końcówkę patyczka do lizaka moczymy w czekoladzie i wbijamy go w środek kulki. Ciasteczkowy lizak moczyć w rozpuszczonej czekoladzie i odczekać by nadmiar czekolady spłynął. Gdy czekolada przestanie kapać, obsypać je kolorową posypką i wbić w styropian, lub położyć do góry nogami na papierze do pieczenia. Czynność powtarzać do wyczerpania kulek. 
Cake pops schodzić w lodówce przez 30 minut. Przechowywać w lodówce.
Smacznego :)

Źródło: burczy mi w brzuchu

14 komentarzy:

  1. Są świetne! Gdzie dostałaś patyczki? Kupiłaś online?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam w internetowym sklepie z artykułami cukierniczymi!

      Usuń
  2. Wspaniałe! jeszcze nigdy się nie odważyłam ich przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo zachęcająco... rewelacyjny sposób podania na przyjęcia dla dzieci w kolorowej formie, natomiast tak jak napisałaś po prostu w czekoladzie z posypką dla Dużych dzieci :D

    OdpowiedzUsuń
  4. są rewelacyjne , bardzo pracochłonne, ale warto czasami się poświęcić żeby sprawić dzieciom radość
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak :) dla dzieci warto !! a one szczerze podziękują :))

      Usuń
  5. Oczywiście pyszne!! Skąd wiem?
    Bo próbowałam :D:D:D
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają fantastycznie :)
    A nie robiłam ich już dawno, dzięki za przypomnienie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU