expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 7 marca 2014

Ciasto kakaowe z kokosem - Bounty



Dawno nie piekłam tego ciasta i choć wiedziałam że je lubię to zapomniałam jak bardzo :) Delikatny kakaowy spód, gruba warstwa kokosu i czekolada. Szybkie i proste ciasto, które posmakuje wszystkim wielbicielom kokosowo-czekoladowych smaków. Moje dzieci były nim zachwycone, a to się nie często zdarza. Zapraszam :)

Składniki na biszkopt:
  • 5 jajek
  • 1 niepełna szklanka mąki pszennej
  • pół szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo: 1/2 szklanki wody + łyżka cukru z wanilią, do nasączenia biszkoptu
Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Blachę o wymiarach 20x35 wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia.
Mąkę, kakao i proszek do pieczenia przesiać. Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier. Następnie dodać kolejno żółtka. Na końcu mąkę z kakao i proszkiem, delikatnie wymieszać mikserem na najniższych obrotach. Gotową masę wylać do formy, wyrównać i piec w piekarniku nagrzanym do 175 stopni, ok. 30 minut - do suchego patyczka.
Biszkopt ostudzić i nasączyć.
 
Masa kokosowa:
  • 500 ml mleka
  • pół szklanki cukru
  • 200 g masła
  • 250 g wiórków kokosowych
  • 16 g cukru waniliowego 
Mleko wlać do rondelka, dodać cukry i zagotować. Wsypać kokos i na małym ogniu gotować masę ok. 20 minut, aż zgęstnieje. Do gorącej mieszanki dodać masło i od czasu do czasu zamieszać tak by się rozpuściło. 
Ostudzoną masę wyłożyć na biszkopt.

Polewa czekoladowa:
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 125 g masła
Czekoladę połamać, dodać masło i całość rozpuścić w kąpieli wodnej, wymieszać. Polewę wylać na masę kokosową.

Gotowe ciasto schłodzić w lodówce, najlepiej przez noc.
Smacznego :)

Źródło: Moje Wypieki

32 komentarze:

  1. Ta warstwa z kokosem jest boska!
    Częstuję się...

    OdpowiedzUsuń
  2. Szybkie, proste, ale smakowicie to wygląda! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Kochana, już wiem co dziś upiekę :) Pozdrawiam Ela

    OdpowiedzUsuń
  4. Kokos bardzo lubię, przyznam się,że nawet nie znałam tego ciasta.
    Swietny przepis na tę masę kokosową, można wykorzystać do innych pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  5. A Ty znowu kusisz takim ciachem:))) Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, muszę zrobić przy najbliższej okazji!

    OdpowiedzUsuń
  7. W przekroju wygląda zjawiskowo. Na rodzinną imprezę jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam kiedyś podobne ciasto, z nieco innym kremem. Było całkiem smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja na bounty przyjeżdżam do ciebie. Bo ty takie pyszne ciacha robisz. Dla ciebie zgrzeszę z moją dietą :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. super. Dzisiaj spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne, wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeżeli jest kokos to coś na pewno dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo smacznie się zapowiada Twoje ciasto, czekolada i kokos to dla mnie idealne połączenie:)))

    OdpowiedzUsuń
  14. dla takiego ciacha warto zgrzeszyć

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie ciasto dla mnie, bardzo lubię takie połączenie; )

    OdpowiedzUsuń
  16. nie pamiętam czy jadłam ten batonik, ale to połączenie-cud, miód, maaalina <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Jej dawno ciacha nie jadłam, to wygląda pysznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. moje ulubione ciach, mogę kawałek?? pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  19. moje smaki!:) robiłam kiedyś tartę z kokosem a'la bounty:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam to ciacho ;) ale bym zjadła

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś idealnego dla mojego męża;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. ta gruba warstwa czekolady mniam, mniam

    OdpowiedzUsuń
  23. ostało mi się sporo wiórek po ostatnim cieście, więc chyba już wiem jak je wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. uwielbiam Bounty, to ciasto na pewno przypadłoby mi do gustu :))

    OdpowiedzUsuń
  25. właśnie przymierzam się do tego ciacha, ale mam takie małe pytanie - co to znaczy niepełna szklanka mąki? 3/4 szklanki? więcej niż 3/4 ale wciąż nie cała? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu od pełnej szklanki odejmuje dużą łyżkę.

      Usuń
    2. ok, dzięki za odpowiedź ;) zabieram się za robienie

      Usuń
    3. ciasta już dawno nie ma :) bardzo bardzo smaczne!!! biszkopt namoczyłam likierem kokosowym, co by było w klimacie :) polecam wszystkim

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU