expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 26 marca 2014

Maślane bułeczki z pietruszką i czosnkiem

Bardzo smaczne bułeczki śniadaniowe. Maślane, mięciutkie i puszyste, delikatnie pachnące czosnkiem i natką pietruszki. Równie dobre zaraz po upieczeniu jak i następnego dnia.
Przepis znalazłam u Magdy z blogu Wesoła kuchnia.
Polecam :)

Składniki na ciasto:
  • 400 g mąki chlebowej pszennej typ 650
  • 15 g świeżych drożdży
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • płaska łyżeczka soli
  • 250 ml letniego mleka
  • 30 g roztopionego masła
  • jajko do posmarowania
W miseczce dokładnie wymieszać 2 łyżki mąki, rozkruszone drożdże, 3 łyżki mleka i cukier. Odstawić na 15 minut by drożdże ruszyły.
Do dużej miski przesiać mąkę, dodać sól, resztę mleka, wymieszać. Dodać zaczyn i masło, wyrobić gładkie elastyczne ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić na 1,5 godziny do wyrośnięcia.

Składniki na nadzienie:
  • 80 g miękkiego masła
  • 3 ząbki czosnku
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
Czosnek obrać, drobno posiekać, wymieszać z pietruszką i roztopionym, przestudzonym masłem. 

Wyrośnięte ciasto rozwałkować w kształcie prostokąta na grubość ok. 0,5 cm. Rozsmarować równomiernie nadzienie maślane. Zwinąć wzdłuż krótszego boku i kroić mniej więcej  3 cm plastry. Bułeczki ułożyć na blaszce wyścielonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką  i odstawić na 20 minut do napuszenia. Posmarować rozkłóconym jajkiem. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, ok. 20 minut.
Smacznego :) 


Bułeczki dodaję do akcji prowadzonej przez Zapach chleba :) 
 
 

23 komentarze:

  1. Idealne na śniadanie!
    Porywam jedną...

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne te bułeczki! Do schrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne te bułeczki.Właśnie robię śniadanie,niestety mam tylko chlebek,a zjadłbym dwie takie bułeczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne bułeczki, w sam raz na śniadanie, szkoda że nie są moje :(

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam ślimaczki, ze wszystkim! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. genialna propozycja! Dla mnie bomba.. z chęcią bym spróbowała, albo.. upiekła? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Juz wyobrazam sobie jak musza pachniec... I smakowac oczywiscie :) Wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
  8. cudne ślimaczki jeszcze pietruszka z czosnkiem- muszą smakować wybornie!!
    pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniale się prezentują, w sam raz na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bułeczki śniadaniowe mają jedną, zasadniczą wadę - rano nie chce mi się ich robić albo nie mam czasu. U mnie będą to bułeczki kolacyjne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie z pietruszką, zielono i smacznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie się prezentują te bułeczkowe ślimaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trafiłaś w dziesiątkę z tymi bułeczkami! Wyglądają rewelacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo interesujące bułeczki,ślimaczki, z czosnkiem pyszne.
    No cóż , trzeba zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo lubię takie pachnące pieczywko :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne! Ostatnio dużo u mnie pietruchy i czosnku , ale takich ładnych buł jeszcze nie robiłam! Wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU