expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 28 marca 2014

Pakora

Pakora to kawałki dowolnych warzyw obtoczonych w cieście i smażonych na głębokim tłuszczu. Ciasto przypomina nasze ciasto naleśnikowe, jednak przygotowane jest z mąki z ciecierzycy - besan i doprawione przyprawami. Pakora jest bardzo popularną w Indiach przekąską, można ją również podać jako przystawkę. Pierwszy raz miałam okazję jej spróbować na warsztatach z Michałem Szabatem, bardzo mi posmakowała i postanowiłam odtworzyć przepis w domu. 
Zapraszam na pakorę brokułową i kalafiorową :) 

Składniki:
  • 150 g mąki z ciecierzycy
  • łyżeczka kurkumy
  • łyżeczka adżwanu
  • 1/2 łyżeczki solo
  • 1/4 łyżeczki chilli w proszku
  • woda
  • olej do smażenia
  • brokuł, kilka różyczek kalafiora
Brokuł i kalafior podzielić na różyczki równej wielkości, mniej więcej 3 cm średnicy. 
Mąkę z ciecierzycy przesiać, dodać przyprawy i mieszając powoli dodawać wodę, do momentu aż uzyskamy ciasto takiej konsystencji jak na naleśniki. Kawałki warzyw moczyć w cieście i smażyć na oleju rozgrzanym do temperatury 150 stopni. Należy uważać by olej nie był za gorący, warzywa muszą mieć czas by się ugotować ale nie mogą się w tym czasie spalić. Smażyć ok. 5 - 7 minut i osączyć na papierowym ręczniku. 
Smacznego :) 


Miałam przyjemność spróbowania i poznania sposobu wykonania pakory i innych dań kuchni indyjskiej. Jeśli macie na nie ochotę a przeraża Was  ich przygotowanie i nie wiecie skąd wziąć wszystkie przyprawy zajrzyjcie na  foodpanda.pl  Jest tam zbiór restauracji które oferują swoje usługi z dostawą do domu. Być może w Waszej okolicy znajduje się restauracja indyjska i będziecie mogli spróbować ich potraw. Gwarantuję, że wtedy zechcecie przygotowywać je samodzielnie w domu. Na foodpanda.pl znajdziecie również restauracje oferujące kuchnię włoską, amerykańską, polską, turecką, japońską. Do wyboru do koloru :)

19 komentarzy:

  1. Ani nie znałam nazwy potrawy , ani przyprawy adżwan (ajwain).
    Bardzo mi się podoba przepis, świetna przekąska.
    Przepis na ciasto zapisuję.Dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygladaja. Chetnie i ja bym sprobowala bo takie panierowane warzywa "chodza" za mna juz od dawna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miam! Uwielbiam owoce w cieście, warzyw jeszcze nie jadłam - musze przetestować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na to czekałam, kradnę przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawy pomysł:) wygląda smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobre sa takie warzywka :)
    Coś podobnego robiłam, spójrz.
    http://kuchareczkamala.blogspot.com/2013/04/brokuy-w-ciescie-nalesnikowym.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest u nas restauracja indyjska, zresztą po rewolucach Magdy Gessler. Fakt teraz da się tam zjeść, ale wcześniej była tragedia...Twoja propozycja jednak bardzo mi podeszła:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy pomysł:)) Ale pierwszy raz spotykam się z mąką z ciecierzycy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ulubiona przekąska mojego teścia, specjalnie musiałam dla niego zamawiać mąkę z ciecierzycy :))) Ja przyznam, że na pakory chodzę do zaprzyjaźnionej restauracji indyjskiej :) muszę kiedyś zrobić sama!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam warzywa w cieście tylko zawsze wykorzystywałam zwykłą make. Spróbuje twojego sposobu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. uwielbiam kalafiora albo borkułe.. innych nie próbowałam, ale fajne to :D
    A jak ładnie się podpiekły! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jadłam raz, przygotowaną pakore przez znajomych, i muszę powiedzieć że była pyszna. Jednak ich przyprawy mają charakterystyczny smak :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja robię kalafiora w cieście, ale takim tradycyjnym naleśnikowym ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magda ja też tak robię :) to moje smaki dzieciństwa :D

      Usuń
  14. ta nowa wersja warzyw w cieście podoba mi się, dlatego że lubię indyjskie dość charakterystyczne smaki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kiedyś robiłam, ale jakoś nie przypadła nam do gustu. Muszę znowu do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU