expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 14 marca 2014

Sałatka ze szpinakiem, kozim serem i grilowaną papryką

Lekka a zarazem pożywna sałatka ze szpinakiem, kozim serem, zieloną soczewicą i grillowaną papryką. Zapraszam ;) 

Składniki na 2 porcje:
  • 4 łyżki zielonej soczewicy
  • papryka czerwona
  • 180 g koziego sera
  • 2 duże garście szpinaku
  • sok z cytryny - ok. 5 łyżek
  • 6 łyżek oliwy z oliwek - doskonale sprawdzi się tu i podkreśli smak sałatki olej lniany
  • sól, pieprz, mały ząbek czosnku, cukier
Sok z cytryny i oliwę wlać do miseczki i mieszać do połączenia. Doprawić solą, pieprzem, cukrem i bardzo drobno pokrojonym czosnkiem. Odstawić.
Soczewicę ugotować według przepisu na opakowaniu. Odcedzić  i ostudzić. Paprykę pokroić na nieduże kawałki i grillować (lub piec) aż skórka mocno się spiecze i pokryje bąblami. Gorącą zawinąć na kilka minut w folię aluminiową, następnie obrać ze skórki i pokroić w cienkie plasterki. 
Szpinak umyć i osuszyć, rozłożyć na talerze, dodać pokrojony w kosteczkę ser, paprykę i soczewicę. Skropić przygotowanym dressingiem. Lekko zamieszać i podawać. 
Smacznego :) 

26 komentarzy:

  1. Koziego sera nigdy nie jadłam! Musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna sałatka, jadłam podobną plus jeszcze grillowany bakłażan
    super !

    OdpowiedzUsuń
  3. idealna na powrót do formy, dla tych co nieco na zimę przybrali kg (czyt. ja) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o ile za szpinakiem nie przepadam to reszta jak najbardziej dla mnie:) pięknie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa propozycja:-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Na taką sałatkę ochotę mam zawsze :-) Mniam, mniam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie wygląda ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham takie sałatki. To znaczy kochałam. To znaczy mam nadzieję, że znowu pokocham. Bo ostatnio akurat zaraz po podobnej sałatce dostałam grypy żołądkowej i teraz wiesz, jak jest :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda zdrowo i przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy pomysł:)i pyszna prezentacja:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, w mojej rodzinie niestety tylko ja doceniam takie sałatki:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się, lekka i zdrowa. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. piękna i pewnie pyszna :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wiosenna, kolorowa i jaka zdrowa:-), bardzo lubię!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Po słodkościach czas na Twoją sałatkę!.

    OdpowiedzUsuń
  16. Coś dla mnie. Uwielbiam takie sałatki :-)Soczewica bardzo ją lubię :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. apetyczna i tak wiosenna ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetna! Kozi ser pewnie podkreśla jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Idealna sałatka taka wiosenna, lekka i z moim ukochanym kozim serem :D

    OdpowiedzUsuń
  20. super zdrowa sałatka :) mogę się poczęstować?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU