expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 2 lipca 2013

Konfitura rabarbarowa z cynamonem

Konfitura z rabarbaru, podkręcona cynamonem. Jak wspominałam, moja ulubiona. Kolejne słodkie słoiczki, pełne witamin i smaków lata odstawiłam na półkę. A zimą, któregoś dnia otworzę i zjemy ją z naleśnikami albo świerzym domowym pieczywem :D 
Polecam!

Składniki:
  • 1,2 kg obranego rabarbaru
  • 700 g cukru brązowego
  • łyżeczka cynamonu
Rabarbar pokroić w 1-2 cm plastry, zasypać cukrem i odstawić do następnego dnia.
Drugiego dnia wstawić na mały ogień i doprowadzić do wrzenia, gotować przez 5 minut. Odstawić i wystudzić, powtórzyć jeszcze raz. Po przestudzeniu wstawić na mały ogień trzeci raz, dodać cynamon i gotować do pożądanej konsystencji. Gorącą konfiturę rozlać do wyparzonych słoików, zakręcić i postawić do góry dnem.
Smacznego :)

Przepis dołączyłam do akcji:
 Owoce z sadu i dzialki

12 komentarzy:

  1. już na sama nazwę ślinka mi cieknie

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy w zyciu nie myslalam o robieniu konfitury z rabarbaru :( w tym roku moze juz za pozno, ale sprobuje za rok. Pinuje i bede miec zawsze pod reka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie rabarbar jest jeszcze dostępny, więc korzystam :)

      Usuń
  3. Palce lizać-w zimie do drożdżowej bułeczki i kubka mleka jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałyby mi się takie zapasy :)!

    OdpowiedzUsuń
  5. z rabarbaru? Ale bajer, tak to jeszcze nie próbowałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo ciekawi mnie jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Otwarcie takiego słoiczka w mroźny dzień może poprawić nastrój :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam!:) ja jakoś nigdy nie robiłam konfitury z rabarbaru, zawsze korzystam z niego w sezonie:P

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam takie rzeczy :-) zwłaszcza gdy za oknem będzie sypał śnieg...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU