expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

sobota, 14 września 2013

Pieczone placuszki cukiniowo-jabłeczne

Placuszki z cukinii na stałe są wpisane w nasze letnie menu. Jednak zawsze były to placki na słono, podawane z pomidorami i bazylią. W tym roku widząc na blogach słodkie ich wersje, wiedziałam że i ja muszę takie zrobić :) 
Połączyłam cukinię z jabłkami, dodałam ricottę, nie chciałam dawać dużo mąki, a ponieważ obawiałam się że placuszki będą się rozpadać podczas smażenia, postanowiłam je upiec. I tak powstały pieczone placuszki cukiniowo-jabłeczne , które mają same zalety, wad brak :)
Delikatnie serowe, puszyste, mało słodkie, bez grama tłuszczu i nie trzeba stać przy kuchence i smażyć góry placków :) Jak dla mnie doskonałe, polecam!
Można je podawać z dowolnymi słodkimi dodatkami, mi jednak najbardziej smakowały na samo.

Składniki na 3 duże blachy:
  • 1/2 kg startych jabłek
  • 1/2 kg startej cukinii
  • 250 g ricotty
  • 3 jaja
  • 2 łyżki cukru
  • 2 kopiaste łyżki mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Jajka roztrzepać mikserem z cukrem. Dodać ricottę, mąkę i proszek do pieczenia, zmiksować. Dodać osączoną z wody startą cukinię i jabłka. Dokładnie wymieszać składniki łyżką. Blachy wyłożyć papierem do pieczenia, papier wysmarować delikatnie olejem. Łyżką nakładać niedużą ilość ciasta, formując okrągłe placuszki. Piec w piekarniku nagrzanym do 180-190 stopni, przez 20-30 minut, aż będą rumiane z obu stron.
W trakcie pieczenia, kiedy z jednej strony placuszki się przyrumieniły, obróciłam je na drugą stronę. Podawać na ciepło lub zimno z ulubionymi słodkimi dodatkami (cukier puder, miód, syrop klonowy, konfitura).
Smacznego :) 

21 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie się prezentują :) Na pewno zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. zawładnęłaś mym żołądkiem tym przepisem! :)
    Zapisuję i robię na dniach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne te placuszki, Łucjo! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne połączenie cukinii i jabłek :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cukinii z jabłkami nie łączyłam, czas spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Absolutnie muszę zrobić. Świetna kombinacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysłowe;-) do tej pory jadłam słone. Te słodkie kuszą, tym bardziej ze nie trzeba ich smażyc;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne połączenie,lubię takie kombinacje :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze coś fajnego wymyślisz! :D mniammm

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój ulubiony owoc i warzywo numer jeden - cóż za duet :) na pewno wypróbuję; Gratuluję ciekawych przepisów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU