expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 25 września 2013

Szpinak w cieście serowym

Kupiłam piękny świeży szpinak, od razu wiedziałam co z niego zrobię :) Podsmażyłam go z czosnkiem na maśle, dodałam oscypek i zawinęłam w ciasto serowe. Wyszło bardzo smacznie :) dzieciom smakowało, odrywały sobie poszczególne segmenty i zjadały ze smakiem :) Zapraszam! 
Przepis na ciasto serowe jest taki sam jak przy tarcie z morelami.

Składniki na formę o średnicy 25 cm.
Ciasto:
  • 250 g masła lub margaryny
  • 250 g mąki pszennej
  • 250 g ricotty
Zimne masło posiekać z mąką do uzyskania kruszonki, dodać ricottę i wyrobić ciasto. Uformować kulę, zawinąć w folię spożywczą i schłodzić w lodówce prze 15-20 minut.

Farsz:
  • 400 g świeżego szpinaku
  • 6 dużych ząbków czosnku
  • 2-3 łyżki masła
  • sól, pieprz
  • 100 g oscypka
Szpinak opłukać, wysuszyć, liście pokroić. Czosnek obrać, pokroić w plasterki i podsmażyć kilka minut na  maśle - nie rumienić. Dodawać stopniowo szpinak, co jakiś czas mieszając. Wszystko podsmażyć na małym ogniu kilka minut, aż szpinak zmięknie, doprawić solą i pieprzem do smaku. Odstawić do wystudzenia.

Schłodzone ciasto rozwałkować w kształcie prostokąta na oprószonym mąką blacie. Pokroić w plastry, na każdym z nich ułożyć szpinak, na nim starty oscypek, zrolować i układać w wysmarowanej tłuszczem formie do tarty.



Całość piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni przez 40 minut.  Podawać na ciepło, lub zimno. Smacznego :) 



28 komentarzy:

  1. ale super pomysł i jak zawinięty! Boskość, szczególnie, że to szpinak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobne do mojego ciasta ze sliwkami :) Tylko moje drożdzowe było:)

      Usuń
    2. Podoba mi sie ten szpinak w srodku. Fajne :)

      Usuń
    3. też robiłam takie drożdżowe, ze śliwkami i z makiem :)

      http://fabrykakulinarnychinspiracji.blogspot.com/2013/09/drozdzowka-ze-sliwkami-i-makiem.html

      Usuń
    4. Mak i śliwki? O... Na takie połączenie bym nie wpadła. Jak zobaczyłam to Twoje, tutaj - szpinak w cieście serwym, to sobie pomyślałam, że można zrobić takiego makowca:) Ale nie pomyślałabym o połączeniu maku ze śliwkami. Smaki się nie gryzą? Mak czasem gorzki bywa, ale to chyba jak jest stary... Raz mi się taki zdarzył

      Usuń
    5. Pasuje mak do śliwek, robiłam to ciasto już 4 razy i nigdy nie był gorzki, zaparzam go mlekiem z cukrem i jest fajny słodziutki :)

      Usuń
  2. Łucja przeszłaś sama siebie! Świetne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjedz_mnie
    Ale fajny sposób zawijania zastosowałaś, super wygląda:)
    http://zjedzmnie.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. No No... cudeńko. Aż chce się jeść :)
    Bardzo lubię szpinak, więc wypróbuję na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie podane danie,miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  6. serowe ciasto, a w nim szpinak - genialnie! pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Genialne! Zapisuję do zrobienia! :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Totalna rewelacja! Must do :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, pięknie wygląda, jestem pod wrażeniem. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś pysznego! Koniecznie do wypróbowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Och! jak ja lubię takie zawijańce :D a z dodatkiem szpinaku to już rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale wygląda...:-)! Rewelacja:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł! Bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda świetnie, bardzo pomysłowo!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie wygląda! Ty to masz pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  16. bosko wygląda!:) przepis zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  17. mniam ! chętnie bym przekąsiła troszeczkę.....

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie u Ciebie wygląda! Jeszcze nie jadłam szpinaku z oscypkiem - trzeba będzie to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU