expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

poniedziałek, 30 września 2013

Ciasto czekoladowe z cukinią


Ciasto czekoladowe z cukinią. Mocno czekoladowe, lekkie i puszyste, ale nie suche. Z wyczuwalnymi kawałkami czekolady. Polecam :)

Składniki:
  • 100 ml oleju
  • 180 g cukru
  • wanilia - użyłam ekstraktu waniliowego
  • 3 jajka
  • 250 g mąki
  • 50 g kakao
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 400 g startej cukinii
  • 150 g pokrojonej gorzkiej czekolady

Jajka utrzeć z cukrem, dodać wanilię i stale ucierając  wlać strumieniem olej. Mąkę przesiać z kakao, proszkiem do pieczenia i sodą. Dodać do masy jajecznej, wymieszać. Dodać odciśniętą z soku cukinię i czekoladę, wymieszać łyżką. Ciasto wyłożyć do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy o średnicy 24 cm. Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni, przez 45 minut.


Smacznego :)

Źródło: Kuchnia, rysunek Zofii Różyckiej

35 komentarzy:

  1. Robilam takie ciasto w ubiegłym sezonie, bo uważam, że wszystkiego warto spróbować, ale nie stałam się jego fanką. Zdecydowanie wolę te bardziej tradycyjne ciasta czekoladowe.....
    Ciasto z cukiną na pewno wygląda niesamowicie, wręcz obłędnie i jest niebywale wilgotne.....w smaku zaś byłoby cudowne, gdyby pozbawić je cukinii :-). Takie mam spostrzeżenia po swoim wypieku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ja w zeszłym roku robiłam z innego przepisu, w tym roku spróbowałam tej wersji i obie smakowały nam baaardzo!! jestem zdecydowanie fanką takich ciast :) i moje dzieci również!! mąż niestety nie, ale dlatego że on nie lubi ciast czekoladowych ;/

      Usuń
  2. Od jakiegoś czasu myślę nad takim ciastem i powiem szczerze, że ciężko mi się zdecydować. Twoja rekomendacja przechyliła jednak nieco szalę na tak:)

    OdpowiedzUsuń
  3. strasznie jestem ciekawa jak smakuje takie ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciasto ładnie wyrosło, zapowiada się smacznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, obłędne! Lubię ciasta z dodatkiem cukinii ,marchewki, dyni. Są pyszne, wilgotne. :)
    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. robiłam osobiście podobne - smakuje szałowo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale jest puszyste, ja piekłam raz, ale z innego przepisu i niestety całkowita klapa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne, puszyste, myślę, że też wilgotne ciacho i na dodatek czekoladowe - super! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe,jeszcze nie sprawdzałam smaku,ale w chlebie cukinia jest niewyczuwalna ,więc nie rozumiem dlaczego może przeszkadzać komuś w cieście? ,ja lubię cukinię więc sprawdzę sama.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) cukinia faktycznie nie jest wyczuwalna, chlebek również piekłam i tam również cukinii nie czuć, nadaje mu jednak wilgotności i dłużej pozostaje świeży :)

      Usuń
  10. Polecam wszystkim niezdecydowanym! Cukinii w ogóle nie czuć, a ciasto jest obłędne!!! uwielbiam :)
    a wiem... bo jadłam :D
    cudo!

    Alex

    OdpowiedzUsuń
  11. z dynią mi smakowało, więc myślę, że cukinia też przypadłaby mi do gustu :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wiem nie jadłam z cukinią ale wygląda obłędnie pysznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Ma bardzo ładny kolor,nie wiem,czy to ciasto,czy jakaś poświata na zdjęciu,ale ma lekko czerwonawy kolor przez co wygląda ciekawie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agusik to tylko zdjęcie :) ale ciasto polecam :)

      Usuń
  14. Zaciekawiona maksymalnie. Jeszcze na ciasto z cukinią chyba nie trafiłam. Z fasolą, z burakiem, z marchewką... ale z cukinią? Kurcze no to mnie skusiłaś. Muszę zrobić :) Dziękuje za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  15. kolor ma podobny do buraczanego, aż szukałam tego składnika w cieście, ale jednak nie ma :)
    Cukiniowe z czekoladą? Brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest pyszne :) z burakami jeszcze nie robiłam - wszystko przede mną :D

      Usuń
  16. Zawsze mnie intrygowały takie połączenia warzyw ze słodkościami. Muszę kiedyś zaryzykować i spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja nie jadłam takiego ciasta, ale często dodaję cukinię , aby była wilgotność potrawy, wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne ciasto, i na pewno jest pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Musze wypróbować, przyznam, że jest dla mnie nowością, już słyszałam o tym cieście, ale dopiero po obejrzeniu Twoich smakowitych, jak zwykle, zdjęć nabrałam na niego mega ochoty ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda super i zapisałam przepis, i wkrótce upiekę :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Łucjo, jeżeli jeszcze nie robiłas ciasta czekoladowego z burakami i nie jadłas, to żałuj ,bo jest pyszne. Ja osobiście piekłam i jadłam .Bardzo nam wszystkim smakowalo,dlatego tez muszę upiec to z cukinią ,bo jeszcze nie jadłam.Jak dla mnie to wszystkie ciasta z warzywami są pyszne ,no i oczywiście bardzo zdrowe.pozdrawiam ----Rosa Rosławicz.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU