expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

środa, 11 września 2013

Ciasto z kokosem

Bardzo smaczne ciasto, wilgotne, lekkie i mięciutkie. Z chrupiącą kokosową skorupką :) 
Przepis jest prosty, a ciasto sprawdza się w każdej sytuacji i przy wszystkich gościach. Szczególnie lubiane przez moje dzieci.
Całkiem niedawno wspominałyśmy z przyjaciółką jak piekłyśmy to ciasto będąc jeszcze w podstawówce :) i wszystko nam się udało, tylko pieczenie nam się lekko przedłużyło, ponieważ zapomniałyśmy włączyć piekarnik :D 
Także z czystym sumieniem  mogę ciasto polecić i zapewnić że nawet dziecko będzie potrafiło je upiec :) 

Składniki na dużą, prostokątną formę:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 200 ml kwaśnej śmietany
  • 3 łyżki oleju
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 cukier waniliowy
Dodatkowo:
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki wiórek kokosowych
  • 200 g masła
W wysokim garnuszku wymieszać śmietanę  z proszkiem do pieczenia - mieszanka będzie szybko rosła. Jajka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym, mikserem na wolnych obrotach. Stale miksując dodawać olej, śmietanę i na końcu mąkę. Wymieszać wszystko dokładnie i wylać masę na blaszkę. 
Kokos wymieszać z cukrem i równomiernie posypać nim ciasto. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 30 - 40 minut. Aż kokos się ładnie zrumieni a patyczek wbity w ciasto będzie suchy. 
Po upieczeniu ciasto wyjąć z piekarnika. Masło roztopić i równomiernie łyżką rozprowadzić po ciepłym cieście. Ciasto wystudzić i podawać.
Smacznego :)



25 komentarzy:

  1. Swietne ciacho. Wyglada na takie puszyste i mieciutkie...pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dobry numer z tym piekarnikiem :D fajne ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kokosowe bardzo lubię-Twoje puszyste,ładnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  4. W sam raz do popołudniowej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Opis i wygląd ciacha jest niezwykle zachęcający. Muszę spróbować czegoś tak niezwykle wilgotnego, kokosowego i lekkiego ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kokosowa skorupka... mniamuśnie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmm uwielbiam kokos, podoba mi się to ciacho :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię! Ciasto fantastycznie wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam wszystko kokosowe ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto smakowicie sie prezentuje. Lubię z kokosem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super ciacho, takie szybkie do zrobienia i do tego bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakie ładne puszyste, do kawy porywam kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. skusilam sie, upieklam i....po prostu REWELACJA!!! POLECAM!!!niebo w gebie!:)
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ach... to ciasto kojarzy mi się z dzieciństwem, wtedy często piekła je moja mama :) Pyszne, wilgotne i puszyste.
    Pozdrawiam T.C.

    OdpowiedzUsuń
  15. a mi nie wyszło:( wydawało się takie proste do zrobienia. Może to dlatego, że jestem początkującą kucharką i piekłam w takim elektrycznym zielonym metalowym piekarniku. Wyszło mi cienkie i w środku zakalcowate.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przykro mi! nie zrażaj się i piecz dalej! mi też się zdarza zepsuć ciasto, wyrzucam je wtedy do kosza i szybciutko robię nowe :D choć zdaję sobie sprawę że niepowodzenia są baaardzo irytujące!

      Usuń
  16. Do czego jest te 200g masła ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Masło roztopić i równomiernie łyżką rozprowadzić po ciepłym cieście. Ciasto wystudzić i podawać."

      Usuń
  17. Dziś zrobiłam, wyszło pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz :) Zapraszam ponownie!!
Anonimie proszę podpisz się :)

EUROPA NA WIDELCU